با قطارهای گردشگری به شهرهای شمالی سفر کنید

به گزارش مجله فیروزی، خطوط قطار گردشگری نموده است. این خطوط با عبور از جاذبه های دیدنی، می توانند سفری لذت بخش و همراه با آرامش را به شما هدیه دهند؛ در ادامه، به معرفی و آنالیز جزئیات قطارهای گردشگری خواهیم پرداخت.

با قطارهای گردشگری به شهرهای شمالی سفر کنید

خبرنگاران: شمال کشور همیشه مقصدی مجذوب نماینده برای تمامی گردشگران بوده و طبیعت و منظره ها بکر این منطقه، سبب شده است تا سالیانه هزاران جهانگرد به این ناحیه سفر نمایند. شرکت راه آهن از سال 1394، برای شناساندن هرچه بهتر زیبایی های این منطقه ها، اقدام به تاسیس خطوط قطار گردشگری نموده است. این خطوط با عبور از جاذبه های تماشای، می توانند سفری لذت بخش و همراه با آرامش را به شما هدیه دهند؛ در ادامه، به معرفی و آنالیز جزئیات قطارهای گردشگری خواهیم پرداخت.

خطوط قطارهای گردشگری

مدت زمان سفر با خطوط گردشگری معمولا یک روز به طول انجامیده و مسیر به گونه ای انتخاب شده است که به غیر از منظره های مجذوب نماینده و تماشای، آثاری تاریخی و فرهنگی نیز پیش روی شما قرار داشته باشد. علاوه بر این، قطارهای گردشگری از نوع ریل باس بوده که به علت عدم استفاده از لوکوموتیو، دارای تکان های متعدد و سروصدایی زیاد نیستند.

مسیر تهران به سمت سوادکوه

این تور یک روزه، معمولا به صورت هفتگی و در روزهای پنجشنبه برگزار می گردد. برنامه از صبح زود آغاز شده و پیشنهاد می کنیم که حداقل نیم ساعت قبل، در ایستگاه راه آهن تهران حضور داشته باشید. شما می توانید برای خرید بلیط قطار خود به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

قطار ابتدا به سمت گرمسار حرکت نموده و پس از عبور از این شهر، در کنار حلبه رود که یکی از زیباترین رودخانه های کشور است، به حرکت خود ادامه می دهد. اولین توقفی که در نظر گرفته شده است، حدود ساعت 9 صبح و در ایستگاه بن کوه انجام می گردد. بن کوه از اولین ایستگاه های تدارکاتی راه آهن ایران بوده و بعضی از افراد، به عنوان ایستگاه متروکه بن کوه از آن یاد می نمایند. هیچ تغییری در فضای محیط انجام نگرفته تا گردشگران بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار نموده و به زمان های قدیم سفر نمایند.

بعد از بن کوه، حرکت به سمت روستای شوراب ادامه پیدا می نماید. قطار روی پل توقف نموده و می توانید از منظره ها زیبای این روستا نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این، یک بازارچه نیز در نزدیکی محل توقف واقع شده است که پر از محصولات روستایی است.

از جاذبه های تاریخی که در طول مسیر با آن برخورد خواهید داشت، پل ورسک است. این پل یکی از معروف ترین پل های راه آهن ایران بوده و با این که قریب به 90 سال از ساخت آن می گذرد، هنوز هم به خوبی پابرجا است. این سازه از طریق یک شرکت دانمارکی به نام کامپساکس ساخته شد و معروف است که پس از اتمام، مهندسان به قدری از کیفیت این پل مطمئن بودند که چند تن از آن ها به همراه خانواده هایشان، هنگام عبور اولین قطار زیر این پل ایستادند.

پس از گذشتن از تمامی این آثار طبیعی و تاریخی، به ایستگاه سوادکوه یا همان ایستگاه دوآب رسیده و می توانید در این محل به صرف نهار بپردازید. توقف در دوآب، طولانی ترین توقف مسیر است و این امکان وجود دارد که پس از صرف نهار، در سوادکوه به گشت وگذار پرداخته و در کنار آشنایی بیشتر با تاریخ راه آهن، از منظره ها و هوای بسیار بی نظیر این منطقه لذت ببرید.

در مسیر بازگشت، توقفی کوتاه در ایستگاه سیمین دشت خواهید داشت و پس از صرف عصرانه، قطار به ایستگاه تهران برخواهد گشت.

گفتنی است که به علت امکان ایجاد تغییرات در ساعات برگزاری تور، اگر قصد شرکت در این سفر یک روزه را داشتید، حتما جزئیات را مجددا جست وجو نموده تا از اطلاعاتی دقیق برخوردار باشید.

علاوه بر این، باید بدانید که مسیر تهران به سمت سوادکوه با نام های تهران - شیرگاه و تهران - پل سفید هم شناخته می گردد.

مسیر تهران به سمت رشت

مسیر دیگری که قطارهای گردشگری در آن فعالیت می نمایند، مسیر تهران به سمت رشت است. برنامه این تور کمی متفاوت از برنامه قطاری است که به سمت سوادکوه حرکت می نماید؛ بدین صورت که مسافران پس از سوار شدن در ایستگاه تهران، به سمت رشت حرکت نموده و با گذر از منظره های بکر و تماشای، به ایستگاه این شهر می رسند؛ سپس، سوار اتوبوس شده و به سمت دریاچه سقالکسار حرکت می نمایند.

بعد از این که بازدید از دریاچه به سرانجام رسید، مسافران از موزه میراث روستایی گیلان تماشا نموده و در نهایت، از ایستگاه سراوان، به سمت تهران بازخواهند گشت.

مزایای سفر با قطار گردشگری شمال

هر کدام از برنامه های سیاحتی مزایای به خصوص خود را دارند؛ مزایای سفر از طریق قطار گردشگری عبارت اند از:

  • کوتاه بودن مدت زمان تور

این موضوع سبب خواهد شد تا اگر زمان کافی برای شرکت در تورهای چند روزه را ندارید، بتوانید یک سفر مجذوب نماینده را در مدتی کمتر از 12 ساعت تجربه کنید.

  • گذر از دل طبیعت

مسیری که برای قطارهای گردشگری در نظر گرفته شده است، پر از جاذبه های طبیعی است.

  • بازدید از آثار تاریخی

تعداد قابل توجهی از آثار تاریخی در طول مسیر وجود دارند که می توانید از آن ها تماشا نموده و به عکس برداری بپردازید.

  • هزینه مناسب

به نسبت هزینه بسیاری از تورها، هزینه سفر با قطار گردشگری، بسیار معقول و به صرفه است.

  • امکانات رفاهی مناسب

در تمامی طول مسیر، تدارکات مختلفی جهت پذیرایی و ارائه امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.

  • امنیت بالا

تمامی تورهای قطار گردشگری شمال، از طریق افرادی باتجربه و حرفه ای برگزار خواهند شد و جای نگرانی وجود ندارد.

  • حضور تور لیدر

برای این که علاوه بر سفر، اطلاعاتی مفید را نیز در رابطه با مکان های تماشای کسب کنید، تور لیدرهایی حرفه ای همراه شما خواهند بود.

  • بیمه مسافرتی

تمامی مسافران مستلزم دریافت بیمه مسافرتی هستند و هزینه ای که برای شرکت در این برنامه پرداخت می کنید، شامل بیمه مسافرتی نیز خواهد شد.

تهیه بلیط قطارهای گردشگری

یکی از سوالاتی که شاید فکر شما را مشغول نموده باشد، نحوه تهیه بلیط این قطارها و شرکت در تور شمال است. اگر قصد دارید تا بلیط خود را از شرکتی معتبر تهیه کنید، پیشنهاد ما فلای تودی است. فلای تودی یکی از بزرگترین شرکت های مسافرتی آنلاین در ایران بوده که از طریق علم و تجربه ای که در صنعت توریسم دارد، توانسته تا تورهایی بسیار باکیفیت و در کلاس جهانی را به کاربران خود ارائه دهد. شما می توانید با عضویت در وب سایت فلای تودی، تمامی فرایند رزرو بلیط و تور را به صورت آنلاین انجام داده و در این برنامه هیجان انگیز، شرکت کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2126

به "با قطارهای گردشگری به شهرهای شمالی سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قطارهای گردشگری به شهرهای شمالی سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید