شیائومی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد؛ خداحافظی با MIUI

به گزارش مجله فیروزی، طی هفته های گذشته شایعات زیادی در خصوص معرفی یک سیستم عامل اختصاصی از طرف شیائومی منتشر شده بود و ساعاتی قبل بالاخره این شرکت سیستم عامل HyperOS را رسما رونمایی کرد. این سیستم عامل قرار است با گوشی های سری شیائومی 14 از راه برسد و در نهایت و به تدریج، به طور کامل جایگزین رابط کاربری MIUI خواهد شد.

شیائومی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد؛ خداحافظی با MIUI

بنیان گذار و مدیرعامل شیائومی با انتشار توییتی اعلام نموده که توسعه این سیستم عامل، یک لحظه تاریخی برای این شرکت محسوب می گردد. بعلاوه یکی از مدیران ارشد این شرکت هم تایید نموده که سیستم عامل موردنظر مختص بازار چین نخواهد بود و طی سال 2024 انتشار آن برای بازار دنیای شروع می گردد. این یعنی بعد از 13 سال استفاده از رابط کاربری MIUI، شیائومی هم می خواهد استفاده از سیستم عامل اختصاصی را شروع کند.

بر اساس گزارش ها، شیائومی توسعه این سیستم عامل را از سال 2017 شروع نموده و با توجه به تنوع محصولات زیست بوم شیائومی، چنین نرم افزاری می تواند یک زیست بوم مجذوب کننده تر به وجود بیاورد. در پستی که مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر نموده آمده، این سیستم عامل ترکیبی از اندروید و سیستم اختصاصی Vela محسوب می گردد که برای این کار از معماری های نرم افزاری کاملا تازه و بازنویسی شده بهره گیری شده است.

با توجه به اینکه شیائومی یکی از بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند در دنیا محسوب می گردد، خبر استفاده گوشی های این شرکت از سیستم عامل اختصاصی HyperOS بدون شک خبر بسیار مهمی است. در این میان عملا هیچ تصویر و خبر موثقی در خصوص ویژگی های این سیستم عامل در دست نداریم. ولی با توجه به اینکه قرار است تا چند هفته دیگر با گوشی های سری شیائومی 14 روبرو شویم، بعد از معرفی با امکانات این سیستم عامل تازه نفس به طور کامل آشنا خواهیم شد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2122

به "شیائومی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد؛ خداحافظی با MIUI" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد؛ خداحافظی با MIUI"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید