عنکبوتی شبیه به خرچنگ با چشمانی عجیب، عکس

به گزارش مجله فیروزی، فرادید نوشت: شکل خرچنگ مانند، اندازۀ بسیار کوچک، رنگ روشن و چشم های عجیب این عنکبوت، آن را به یک نمونۀ جالب توجه تبدیل نموده است.

عنکبوتی شبیه به خرچنگ با چشمانی عجیب، عکس

گونه ای از عنکبوت ها وجود دارد که به خاطر شکل و شمایل خرچنگ مانند و همینطور شکل راه رفتنش به عنکبوت خرچنگی مشهور شده است؛ این عنکبوت ها در سراسر دنیا در خاک، در بسترهای پوشیده از برگ و در زیر سنگ ها یافت می شوند.

اخیرا گروهی از محققان چینی برای شناخت بهتر این عنکبوت های کوچک، نمونه های مختلفی از آن ها را از مجموعه داران و علاقمندان عنکبوت ها گرفته و جمع آوری نموده اند. این تحقیق که نتایج آن روز 18 آگوست در نشریۀ زوکیز منتشر شد، منجر به کشف یک گونۀ تازه از عنکبوت های خرچنگی شده است.

جانور تازه کشف شده، گونۀ تازه ای از عنکبوت های خانوادۀ ماسوریا (Massuria) است. اندازۀ این عنکبوت تنها حدود 6 میلیمتر است و دست و پاهای آن رنگ زرد بسیار روشنی دارند؛ قسمت جلویی بدن جانور نیز پوشیده از نقطه های سبزرنگ است. قسمت عقب بدن نیز به رنگ نقره ای است که گاهی نقاط و رگه هایی زرد بر روی آن دیده می گردد.

تصاویری که از یک نمونۀ ماده از این جانور منتشر شده، نشان می هند که پاهای جلویی جانور بسیار بلندتر از سایر پاهایش هستند.

نکتۀ جالب دیگر در خصوص این جانور شکل چشم های متعدد آن است که مانند دوربین هایی با میزان های متفاوت به جهات مختلف نشانه رفته اند.

این عنکبوت ها در استان فوجیان چین در 480 مایلی جنوب غربی شانگ های کشف شده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2112

به "عنکبوتی شبیه به خرچنگ با چشمانی عجیب، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنکبوتی شبیه به خرچنگ با چشمانی عجیب، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید