شروع آزمایش های بالینی واکسن جدید کرونا

به گزارش مجله فیروزی، نمونه ای از این واکسن که BNT 162 نام دارد، ماه گذشته در کشور آلمان روی یک گروه 12 نفری از داوطلبان سالم مورد آزمایش نهاده شد و قرار است این آزمایش در مجموع روی 200 داوطلب سالم انجام گردد.

شروع آزمایش های بالینی واکسن جدید کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از بیزنس اینسایدر، این واکسن بر مبنای نوعی ماده ژنتیکی موسوم به آر ان ای پیغام رسان که دستورالعمل های فراوری پروتئین را در اختیار سلول قرار می دهد، ساخته شده است.

این واکسن با استفاده از نوع خاصی آر ان ای پیغام رسان که توسط متخصصان طراحی شده است، دستورالعمل ساخت پروتئین های تاجدار ویروس کرونا را در اختیار سلول ها قرار می دهد تا این پروتئین ها بدون ابتلای شخص به بیماری، در بدن وی ساخته شوند.

از آنجا که ویروس، این پروتئین ها را برای ورود به غشای سلول های ریه مورد استفاده قرار می دهد، این واکسن می تواند سیستم ایمنی سالم را به گونه ای آموزش دهد که پادتن های مورد احتیاج برای مقابله با ویروس را فراوری نمایند. همچنین این فناوری در مقایسه با روش های قدیمی که در آن ها از ویروس ضعیف شده بهره گرفته می گردد، با سرعت بیشتری فراوری شده و پایدارتر است.

در حال حاضر شرکت های Moderno، Inovio، CanSino و بسیاری از شرکت های داروسازی با استفاده از همین رویکرد در کوشش هستند تا واکسن جدیدی را برای ویروس جدید کرونا فراوری نمایند و بعضی از آن ها نیز چند هفته قبل، آزمایش های بالینی را شروع نموده اند. این در حالی است که تا به امروز هیچ واکسنی با استفاده از این روش به صورت تجاری فراوری نشده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد. این ویروس در چند ماه گذشته در سراسر دنیا شیوع یافته است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 840

به "شروع آزمایش های بالینی واکسن جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش های بالینی واکسن جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید