شروع اعتراضات یک هفته ای هنگ کنگی ها در وقت ناهار

به گزارش مجله فیروزی، معترضان هنگ کنگ از امروز (دوشنبه) برای برگزاری یک هفته اعتراضات در وقت ناهار آماده می شوند؛ یک روز پس از آنکه اعتراضات گسترده نشان داد که این جنبش ضد دولتی هنوز هم با وجود دستاوردهای اخیر دموکرات ها در انتخابات محلی می تواند مردم زیادی را به خیابان ها بکشاند.

شروع اعتراضات یک هفته ای هنگ کنگی ها در وقت ناهار

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از وقفه ای در اعتراضات که به دنبال انتخابات رخ داد، پلیس هنگ کنگ یکشنبه به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرد و معترضان شعار انقلاب زمان ما و هنگ کنگ را آزاد کنید سر دادند. معترضان قصد دارند از امروز تا پنج روز آینده در منطقه تجاری مرکزی این قطب اقتصادی آسیا در وقت ناهار دو ساعت تجمع اعتراضی برگزار نمایند.

اعتراضات بخش گسترده ای از جامعه هنگ کنگ را جلب نموده است؛ از محصلان تا بازنشستگان و کارکنان دولتی. اما تجمع در وقت ناهار در مرکز هنگ کنگ با هدف جلب نظر کارکنان مشاغل حرفه ای همچون وکلا، پزشکان، مدیران تجاری، چهره های آکادمیک و دیگر گروه هاست.

اعتراضات روز یکشنبه در منطقه تسیم شا تسوی، به دنبال راهپیمایی جشن شکرگزاری از سوی صدها تن به سمت کنسولگری آمریکا انجام شد. فروشگاه ها و دفاتر این منطقه خیلی زود تعطیل شدند و پلیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک آور متوسل شد. پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه چندین تن را بازداشت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 393

به "شروع اعتراضات یک هفته ای هنگ کنگی ها در وقت ناهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اعتراضات یک هفته ای هنگ کنگی ها در وقت ناهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید