اتحادیه اروپا خواهان اعلام آتش بس فوری در افغانستان شد

به گزارش مجله فیروزی، پس از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری های مسلحانه، اتحادیه اروپا نیز خواهان برقراری آتش بس سراسری در افغانستان شد.

اتحادیه اروپا خواهان اعلام آتش بس فوری در افغانستان شد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اتحادیه اروپا در افغانستان پیرو درخواست دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای خواهان اجرای فوری آتش بس سراسری و گسترده در افغانستان شد.

در این بیانیه آمده که ویروس کرونا تمام افغان ها، زن و مرد، پیر و جوان را تهدید می نماید و در حالی که شیوع این ویروس در در روزها و هفته های آینده افزایش می یابد افغانستان نیازمند اقدامات ایمنی شدید برای محافظت از جان مردم این کشور است.

در پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است: ادامه جنگ، مهار این بیماری کشنده، ارائه یاری پزشکی و تامین یاری های بین المللی را بسیار سخت می نماید.

بیانیه می افزاید: چندین جناح درگیر در سراسر دنیا پیش از این برای اعلام آتش بس موافقت نموده اند و هرکسی که خواهان حفظ جان و تامین رفاه مردم افغانستان باشد باید با صداقت و فوری به درخواست آتش بس پاسخ دهد.

این در حالی است که باوجود افزایش موارد مبتلا به کرونا در افغانستان درگیری ها در این کشور ادامه دارد و طالبان می گوید درصورت شیوع کرونا در محل گسترش ویروس حاضر به اعلام آتش بس است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 765

به "اتحادیه اروپا خواهان اعلام آتش بس فوری در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان اعلام آتش بس فوری در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید