ادعای جمهوری آذربایجان درباره پیشروی در قره باغ

به گزارش مجله فیروزی، ارمنستان خاطرنشان کرد، تمامی ابزارهای لازم را برای حفاظت از قومیت ارامنه در مقابل حملات جمهوری آذربایجان به کار می گیرد که نیروهایش یکسری روستا را در جریان درگیری ها در ناگورنو-قره باغ تصرف نموده اند.

ادعای جمهوری آذربایجان درباره پیشروی در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، طرف های درگیر در مناقشه قره باغ بی اعتنا به کوشش میانجی گرایانه فرانسه یکدیگر را به راکت و موشک بسته اند.

تعداد تلفات در جریان درگیری ها در قره باغ دست کم به 230 تن رسیده است.

هر یک از طرف های درگیر گفته که ده ها تانک طرف مقابل را منهدم نموده است. جمهوری آذربایجان مدعی شده که دستاوردهایی را در نبرد داشته و الهام علی اف، رئیس جمهوری این کشور پیغام های تبریکی را به فرماندهی ارتش مسئول تصرف یکی از روستاهای قره باغ فرستاده است.

رئیس جمهوری آذربایجان در رسانه های اجتماعی اعلام نمود: امروز نیروهای کشور پرچم جمهوری آذربایجان را در روستای ماداگیز، ماداگیزمان برافراشتند.

در همین حال صدها تن از مردم در خیابان های باکو حضور یافته و پرچم و پلاکاردهایی را که رویشان نوشته شده بود قره باغ برای ما بود و خواهد بود به دست گرفتند.

از دیگر سو یکی از مقام های وزارت دفاع ارمنستان نیز گفت، اوضاع مکررا تغییر می نماید. در چنین جنگ بزرگی، چنین تغییراتی طبیعی هستند. ما می توانیم یک موقعیت را به دست بیاوریم و سپس ظرف یک ساعت آن را ترک کنیم.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: تا کنون تلفات سنگین انسانی هم نظامی و هم غیرنظامی داشتیم و مقادیر زیادی تجهیزات جنگی و نظامی دیگر قابل استفاده نیستند اما دشمن هنوز نتوانسته مسائل استراتژیک خود را حل نماید.

اگرچه نیروهای مسلح ارمنستان تا به امروز از ورود به جنگ در کنار نیروهای خودمختار ناگورنو-قره باغ اجتناب نموده اند اما پاشینیان این درگیری را یک چالش ملی توصیف و آن را با جنگ با عثمانیان در اوایل قرن بیستم تشبیه نموده است.

وزارت خارجه ارمنستان هم گفت، این کشور به عنوان ضامن امنیت ناگورنو-قره باغ تمامی ابزار و اقدامات لازم را برای جلوگیری از خشونت های گسترده از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان و متحدش ترکیه انجام می دهد.

درگیری ها کنونی بدترین از دهه 1990 هستند؛ زمانیکه حدود 30 هزار تن کشته شدند. این درگیری ها باعث نگرانی بین المللی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی شده که محل اصلی انتقال نفت و گاز جمهوری آذربایجان به بازارهای بین المللی به شمار می رود.

در حالیکه روسیه، آمریکا و فرانسه خواهان سرانجام تخاصم در منطقه شده اند، ترکیه گفته که اشغالگران ترکیه باید از منطقه خارج شوند و درخواست های ظاهری برای برقراری یک آتش بس را رد نموده است.

دو طرف همچنین یکدیگر را به دخالت خارجی متهم می نمایند به طوریکه نخست وزیر ارمنستان می گوید، این کشور اطلاعاتی دارد که نشان می دهد 150 افسر عالی رتبه ارتش ترکیه به صورت مستقیم به عملیات ارتش جمهوری آذربایجان یاری می نمایند. اما آنکارا و باکو این مساله را رد می نمایند.

جمهوری آذربایجان اما در بیانیه ای اعلام نموده که ارمنی تبارهایی از سوریه، لبنان، روسیه، گرجستان، یونان و امارات در این نبرد حضور دارند یا به دنبال انجام عملیات به عنوان نیروهای تروریست خارجی به نفع ارمنستان هستند.

ناگورنو-قره باغ نیز اعلام نموده که در جریان درگیری های اخیر 51 تن از نیروهایش کشته شدند که با این تلفات، تعداد کشته ها به 198 تن رسیده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1012

به "ادعای جمهوری آذربایجان درباره پیشروی در قره باغ" امتیاز دهید

1 کاربر به "ادعای جمهوری آذربایجان درباره پیشروی در قره باغ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جمهوری آذربایجان درباره پیشروی در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید