استاندار فارس: سیاست تقویت و حمایت از مدیران استان را دنبال می کنیم، اشتغال و معیشت عمومی اولویت نخست مدیریت ارشد استان، توجه به معیشت عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های بودجه 98

به گزارش مجله فیروزی، استاندار فارس گفت: در دوره جدید مدیریتی، سیاست تقویت و حمایت از مدیران استان را دنبال می کنیم.

استاندار فارس: سیاست تقویت و حمایت از مدیران استان را دنبال می کنیم، اشتغال و معیشت عمومی اولویت نخست مدیریت ارشد استان، توجه به معیشت عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های بودجه 98

به گزارش از ، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: معتقدیم که مجموعه مدیران استان دارای علم و دانش کافی برای انجام مسئولیت های خود هستند و می توانند به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند مگر اینکه یک مدیر خسته شده باشد و نخواهد این روند را ادامه دهد.

وی ادامه داد: قطعا تا زمانی که همه مدیران، با انگیزه و کوشا در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف، سیاست ها و برنامه های دولت حرکت می کنند، هیچ تصمیم جدیدی گرفته نخواهد شد.

رحیمی اظهار داشت: در بحث تغییر و تحولات احتمالی که مدیران دستگاه ها در سطح مجموعه خود ممکن است ایجاد کنند نیز بر توجه به شایسته سالاری و انتخاب افراد با انگیزه و روحیه کار جهادی و هم سو با سیاست های دولت تاکید می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع سیاست مدیریت استان حمایت از مجموعه مدیران در جهت خدمات رسانی هرچه بهتر و مطلوب تر به مردم و استان خواهد بود.

استاندار فارس، توجه به اشتغال جوانان و معیشت عمومی را اولویت نخست مدیریت ارشد استان دانست و گفت: باید در مقطع فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور و استان، به این 2 مبحث مهم به شکل جدی پرداخته شود.

رحیمی افزود: توجه به مواردی که بتواند فرصت های شغلی را با سرعت بیشتری ایجاد کند و در عین حال بازدهی بیشتری داشته باشد مورد تاکید است از جمله صنایع کوچک، صنایع تبدیلی، خدمات و فعالیت های گردشگری که می تواند در یک دوره زمانی کوتاه تر و با سرمایه گذاری کمتر اشتغال بیشتری را در استان ایجاد کنند.

وی گفت: علاوه بر این، در حوزه صنایع و معادن نیز ظرفیت ها و پتانسیل هایی در استان داریم که ضرورت دارد مسئولان برای استفاده مطلوب از این ظرفیت ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به معیشت عمومی و به ویژه اقشار کم درآمد و عدالت اجتماعی را از ویژگی های لایحه بودجه 98 دانست و گفت: در کنار در این بودجه به حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیز توجه خاص شده است.

رحیمی افزود: در مجموع ماموریت بودجه 98، پیش بینی منابع و مصارف در جهت سیاست هایی است که ما را به اهدافی که منتج از مشکلات و نیازمندی هاست برساند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که بودجه ریزی در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی با شرایط عادی متفاوت است و ما باید در سایه برنامه ریزی درست و با آمادگی کامل، بهترین شرایط را برای کشور و استان رقم بزنیم.

استاندار فارس اظهار داشت: در بودجه 98 به افزایش شفافیت و انضباط بودجه که همواره مورد انتظار مردم بوده و از ابتدا شعار دولت نیز بوده توجه شده چرا که با شفافیت در عملکرد و به ویژه مباحث بودجه و درآمد و هزینه، افزایش اعتماد عمومی به مجموعه های حاکمیتی را خواهیم داشت.

دکتر رحیمی گفت: از آنجا که بحث درآمد و هزینه و بودجه های مصوب مطرح است لازم است که پروژه های عمرانی که موجب رضایتمندی مردم می شود مورد توجه قرار گیرد و از تعریف پروژه های جدید پرهیز شود و به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه های با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی حرکت کنیم تا مردم با سرعت بیشتری از منافع آن پروژه ها بهره مند شوند.

استاندار فارس، بر لزوم توجه به پروژه هایی که بر اقتصاد ملی و منطقه ای تاثیر دارند و موجب کاهش مشکلات استان می شود تاکید کرد و ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به آزاد راه شیراز - اصفهان، خطوط آبرسانی، سالن پروازهای خارجی فرودگاه شیراز و پروژه های بزرگراهی اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه های دیگر در این زمینه راه آهن شیراز - بوشهر است که موضوع فاینانس آن در کمیته فنی شورای اقتصاد به نتیجه رسیده و ما نیز آن را در شورای اقتصاد پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه نهایی برسد.

رحیمی اظهار داشت: چنانچه تمام این پروژه ها اجرا شده و به بهره برداری برسد، شاهد ایجاد اشتغال و کاهش هزینه های حمل و نقل در استان خواهیم بود.

استاندار فارس، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان تاکید کرد و اظهار داشت: ما آمادگی کاملی داریم که شرایط را برای حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان فراهم کنیم و تمام اقدامات قانونی لازم را برای تسهیل امور آنها انجام دهیم.

وی تاکید کرد: قطعا از واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی به عنوان یکی از آیتم های ارزیابی عملکرد مدیران استفاده خواهیم کرد.

استاندار فارس، خواستار بازگویی و بیان دستاوردهای نظام به شکل هنرمندانه و اثرگذار شد و گفت: در همین جهت، تمام دستگاه ها به نمایشگاهی که برای معرفی این دستاوردها در دهه مبارک فجر برپا خواهد شد توجه ویژه داشته باشند.

دکتر رحیمی افزود: قطعا بیان دقیق و صحیح دستاوردها، علاوه بر ایجاد امید در مردم، تبلیغات منفی دشمنان را نیز خنثی خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین خواستار همکاری مدیران استان برای راه اندازی رادیو و تلویزیون گردشگری از سوی صدا و سیمای مرکز فارس شد.

وی تصریح کرد: قطعا تحقق این مهم به معرفی هرچه بهتر ظرفیت ها و پتانسیل های فارس و توسعه گردشگری استان کمک خواهد کرد.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 5

به "استاندار فارس: سیاست تقویت و حمایت از مدیران استان را دنبال می کنیم، اشتغال و معیشت عمومی اولویت نخست مدیریت ارشد استان، توجه به معیشت عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های بودجه 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار فارس: سیاست تقویت و حمایت از مدیران استان را دنبال می کنیم، اشتغال و معیشت عمومی اولویت نخست مدیریت ارشد استان، توجه به معیشت عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های بودجه 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید