اشرف غنی با رییس مجلس نمایندگان امریکا گفتوگو کرد

به گزارش مجله فیروزی، رئیس جمهوری افغانستان با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به وسیله ویدئوکنفرانس درباره فرایند و همکاری های مشترک دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

اشرف غنی با رییس مجلس نمایندگان امریکا گفتوگو کرد

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه ای گفته است که محمداشرف غنی با نانسی پلوسی و شمار دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درباره برقراری آتش بس ، صلح و حقوق زنان در افغانستان گفت وگو کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ویدئوکنفرانس نگرانی خود را از افزایش خشونت ها در افغانستان اظهار داشته و گفته است که احتیاج فوری به آتش بس و کاهش خشونت ها است.

این گفت وگو درحالی صورت می گیرد که ژنرال اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان اعلام نموده است که دستور کاهش نظامیان آمریکایی تا 2 هزار و 500 نفر را دریافت نموده است.

وی افزوده است که کاهش نیروهای آمریکایی در امر مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای افغانستان اثر منفی نمی گذارد و آنها همچنان توانایی حمایت ، آموزش و مشاوره به نیروهای افغانستان را دارند.

اما مقام های طالبان هم در مقابل به بعضی رسانه ها گفته است که اگر نظامیان آمریکا بیش از زمان معین شده در توافقنامه دوجانبه در این کشور باقی بماند، آنها حملات خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر خواهند گرفت.

با وجود فرارسیدن فصل زمستان که در سالهای گذشته جنگ در این کشور کاهش می یافت و طالبان برای تجدید نیرو و آمادگی برای سال بعد به پناهگاههای خود می رفتند اما سال جاری این کاهش مشاهده نمی گردد و جنگ بشدت ادامه دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1203

به "اشرف غنی با رییس مجلس نمایندگان امریکا گفتوگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی با رییس مجلس نمایندگان امریکا گفتوگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید