امضا تفاهم نامه های تازه ایران با عربستان برای حج 97

به گزارش مجله فیروزی، تفاهم نامه های نو پزشکی برای حج 97 بین ایران و عربستان امضا شد.

امضا تفاهم نامه های تازه ایران با عربستان برای حج 97

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین جزئیات ارائه خدمات پزشکی درمانی به زائران بیت الله الحرام در حج سال جاری بیان نمود سال جاری چند تفاهم نامه با مسئولان عربستان سعودی در راستای ارائه خدمات بیشتر امضاء شده که این کارها برای اولین بار انجام شده است.

به گفته سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به طور میانگین به ازای هر 300 زائر یک پزشک وجود دارد و هر کدام از پزشکان زوار 2 تا 3 کاروان را معاینه نموده اند البته با توجه به اینکه تعداد زائران در برخی از بخش ها کم بود تعدادی از پزشکان زائران کمتری را معاینه کردند.

شرایط زائران پس از احراز استطاعت جسمی آن ها وارد سامانه الکترونیکی معاینات شده است که این سامانه حاوی پرونده الکترونیکی زائران خواهد بود و در زمان حج از این اطلاعات زائران برای رسیدگی به شرایط آنها استفاده می گردد.

وی در خصوص امکانات درمانگاهی و بیمارستانی مرکز پزشکی در حج سال جاری گفت:

سال جاری در مدینه بیمارستان نخواهیم داشت به علت اینکه مراجعات زائران در سال های گذشته در مدینه بسیار کم بوده است و از بیمارستان های سعودی استفاده می کنیم. مدت اقامت در مدینه پنج روز است و مابقی فرصت را زائران در مکه می گذرانند که یکی از دلایل پایین بودن آمار مراجعات می باشد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد حدود 80 مطب پزشکی کاروان ها را داریم که در هتل ها حضور دارند و تقریبا در هر هتل یک پزشک به صورت 8 ساعته 4 ساعت صبح و 4 ساعت بعد از ظهر حضور خواهد داشت و این چیزی که سال جاری اضافه تر از گذشته داریم .

مرعشی با اشاره به توافق هایی که سال جاری برای اولین بار انجام شده است، نیز گفت استفاده از درمانگاه در مشاعر یکی از اولویت های کشور ایران است و ما تنها کشوری هستیم که مجوز استفاده از این درمانگاه داریم و در عرفات، مشعر و منا به طور رسمی درمانگاه های ما فعالیت خواهد نمود.

به گفته وی، سال جاری تمام مکاتباتی که با وزارت بهداشت سعودی باید انجام گردد به صورت مستقیم صورت می گیرد که یکی دیگر از تفاهم نامه های مرکز پزشکی با وزارت بهداشت سعودی است. در حالی که قبلا تمام مکاتبات با مسئولان سعودی باید به وسیله سازمان حج صورت می گرفت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1915

به "امضا تفاهم نامه های تازه ایران با عربستان برای حج 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا تفاهم نامه های تازه ایران با عربستان برای حج 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید