اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کبد مرد 44 ساله ارومیه ای که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت امور درمان؛ دکتر ابراهیم حسنی با اشاره به نخستین اهدای عضو استان در امسال گفت: اولین اهدای عضو سال 1400 در استان متعلق به آقای 44 ساله ای شد که دچار مرگ مغزی شده بود.

وی در ادامه شرح داد: پیکر این فرد مرگ مغزی در روز 4 اردیبهشت ماه 1400 در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد جراحی نهاده شد و کبد مرحوم محمد پور حیدر به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

حسنی در ادامه اشاره کردند که: متوفی به دلیل خونریزی مغزی، در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه بستری بودند و با وجود اقدامات درمانی و کوشش هایی که برای نجات جانش انجام شد مرگ مغزی وی در 4 اردیبهشت توسط پزشکان اعضای تیم پیوندی تایید و با اعلام رضایت خانواده بزرگوار ایشان عمل اهدای عضو انجام شد.

وی با قدردانی از اعضای تیم های پیوند، واحدهای فراهم آوری اعضا و خانواده های اهداکنندگان اضافه نمود: سلامت یک پدیده اجتماعی است و دستیابی به این مهم باید با کوشش همه صورت گیرد.

حسنی در انتها تأکید کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند استان این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1503

به "اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید