بازار نفت همچنان شکننده است

به گزارش مجله فیروزی، وزیر انرژی عربستان سعودی و معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به انتشار گونه جدید ویروس کرونا، بر تداوم وجود نااطمینانی و شکنندگی بازار نفت تاکید کردند.

بازار نفت همچنان شکننده است

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز (پنجشنبه، 14 اسفندماه) در افتتاحیه چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس با اشاره به اینکه بهبود در اوضاع بازار نفت منوط به پذیرش واکسن کروناست و با انتشار گونه جدید ویروس کووید-19 نااطمینانی در بازار همچنان وجود دارد، اظهار کرد: اعضای اوپک با پایبندی به توافق کاهش فراوری توانستند به ثبات بازار نفت یاری نمایند اما بازار نفت همچنان شنماینده است.

بازار نفت هنوز به بهبودی کامل نرسیده است

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز در افتتاحیه این نشست با بیان اینکه بازار نفت هنوز به بهبودی کامل نرسیده است و نااطمینانی در بازار وجود دارد، اضافه کرد: یکی از بزرگترین نااطمینانی ها در بازار نفت گونه جدید ویروس کروناست که منتشر شده است.

وی تأکید کرد: از دوستان می خواهم اقدام های داوطلبانه را برای کاهش فراوری نفت ادامه دهند و به کاهش فراوری پایبندی کامل داشته باشند.

23 فراورینماینده عضو اوپک پلاس در نشست امروز (پنجشنبه، 14 اسفندماه) و پس از انتها سخنرانی عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و دیامنتینو آزودو، رئیس نشست اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا در آیین افتتاحیه، در نشست پشت درهای بسته ضمن شنیدن گزارشی از دبیرخانه اوپک درباره برنامه های فراوری نفت در ماه های آینده بحث و گفت وگو می نمایند.

خبرها پیش از برگزاری این نشست از وجود تفاوت دیدگاه بین عربستان و روسیه حکایت دارد، مسکو خواهان افزایش فراوری نفت و تسهیل توافق کاهش فراوری است و ریاض معتقد است با توجه به وجود انواع ویروس کرونا باید محتاطانه عمل کرد.

نشست دیروز کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) هم بدون ارائه توصیه ای به نشست امروز وزیران، به کار خود انتها داد و تصمیم گیری برای فراوری ماه آوریل به نشست امروز وزیران اوپک پلاس سپرده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1346

به "بازار نفت همچنان شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار نفت همچنان شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید