باشماق، فعال ترین مرز کشور در شرایط کرونایی

به گزارش مجله فیروزی، معاون هماهنگی امور مالی استاندار کردستان، با اشاره به آسیب دیدن اصناف و واحدهای تولیدی استان از عواقب ناشی از شیوع بیماری کرونا، بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای کاهش این لطمات تأکید کرد.

باشماق، فعال ترین مرز کشور در شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خالد جعفری در جلسه ای که به منظور آنالیز تاثیرات شیوع کرونا بر صنوف و مشاغل در استان کردستان برگزار گردید، اظهار کرد: قطعا شیوع بیماری کرونا در کشور، به واحدهای فراوریی و صنفی در کردستان نیز لطمه زده اما باید کوشش کنیم سنگینی این لطمات به قدری نباشد که این واحدها نتوانند دوباره سرپا شوند.

وی بر لزوم تسریع در شناسایی و دسته بندی واحدهای فراوریی و صنفی در کل استان تأکید کرد و اضافه نمود: باید واحدهایی که احتیاج به تسهیلات و اسمهال وام دارند دسته بندی کنیم.

جعفری مطرح کرد: اگر می خواهیم فراوری تداوم داشته باشد و پایدار بماند، باید برنامه ریزی داشته باشیم اما نباید توقعاتی ایجاد کنیم که نتوانیم برآورده کنیم بلکه باید با توجه به شرایط کشور برنامه ریزی کنیم.

وی با یادآوری اینکه فرایند کاهش و تقاضا در حوزه فراوری، خدمات و اصناف از بهمن ماه شروع شد، از اداره امور مالیاتی استان خواست مساعدت لازم را با واحدهای مالی آسیب دیده داشته باشند. مساعدت بیمه (تأمین اجتماعی) با کارفرمایان نیز از موارد مورد تأکید معاون مالی استاندار در این جلسه بود.

جعفری اعلام کرد: هرکدام از اصناف و فراوریکنندگان نگران واحد خود هستند اما ما در قبال همه آن ها مسئول و نگران هستیم، مسائل اصناف و واحدهای فراوریی که در طرح استمهال یا پرداخت تسهیلات و مساعدت بیمه یا مالیات تعریف نشده اند، را پیگیری می کنیم.

معاون مالی استاندار کردستان در انتها یادآور شد: خوشبختانه علیرغم مسائل ناشی از شیوع کرونا در دنیا، مرز باشماق مریوان فعال بوده و می توان گفت فعال ترین مرز کشور بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 743

به "باشماق، فعال ترین مرز کشور در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشماق، فعال ترین مرز کشور در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید