بعیدی نژاد: نام جدید نفتکش حامل نفت ایران 24 تیرماه ثبت شده است

به گزارش مجله فیروزی، سفیر ایران در لندن تاریخ ثبت نفتکش گریس 1 با نام جدید خود آدریان دریا را روز 24 تیر ماه عنوان نمود.

بعیدی نژاد: نام جدید نفتکش حامل نفت ایران 24 تیرماه ثبت شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توئیتی با اشاره به تغییر نام نفتکش گریس 1 به آدریان دریا نوشت: براساس گواهینامه ثبت جدید نفتکش حامل نفت ایران که نزد ما موجود است، تاریخ ثبت این نفتکش با نام جدید خود یعنی آدریان دریا، روز 24 تیر ماه امسال مطابق با 15 ژوئیه می باشد که بیش از یک ماه از آن می گذرد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران پیش از این در صفحه توئیترش درباره تغییر نام نفتکش گریس 1 نوشته بود: تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق این برداشت نادرست را برای بعضی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریمها انجام شده است. در حالی که ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه راستا این نفتکش تحت پرچم آن کشور شروع شد. بر اساس قوانین دریایی، پرچم کشتی تابع محل ثبت آن است.

وی در توئیتی دیگر افزوده بود: با تصمیم به قرار دریافت نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گردد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تاکید می گردد که این کشتی تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، نفتکش گریس 1 که حامل نفت ایران بود 13 تیر ماه امسال از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و خواهان برطرف توقیف هر چه سریعتر آن شد.

پس از حدود 40 روز، بالاخره دیوان عالی جبل طارق روز پنجشنبه (24 مرداد) با نادیده دریافت درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش به آزادی نفتکش گریس 1 حکم داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 150

به "بعیدی نژاد: نام جدید نفتکش حامل نفت ایران 24 تیرماه ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: نام جدید نفتکش حامل نفت ایران 24 تیرماه ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید