بیانیه نخست وزیر عراق درباره اعتراضات روز سه شنبه این کشور

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه، نخست وزیر عراق بیانیه ای را درباره تظاهرات روز سه شنبه در شماری از مناطق این کشور از جمله بغداد صادر کرد.

بیانیه نخست وزیر عراق درباره اعتراضات روز سه شنبه این کشور

عادل عبدالمهدی در این بیانیه آورده است که فرقی بین تظاهرات کنندگان مسالمت جو که خواستار حقوق قانونی خود هستند با نیروهای امنیتی قائل نیست.

وی با اشاره به وقوع حوادثی در این اعتراضات از جمله درگیری ها بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و تخریب امکانات عمومی و خصوصی از شروع تحقیقات فوری برای پی بردن به علل این حوادث اطلاع داد.

نخست وزیر عراق همچنین همگان را به آرام سازی و فرصت ندادن به افرادی که در کمین عراق و مردم این کشور هستند، دعوت کرد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات در عراق تاکید کرد.

لازم به ذکر است که دولت عراق از برجا ماندن یک کشته و دویست زخمی در جریان تظاهرات و اعتراضات روز سه شنبه در بغداد و دیگر استان های این کشور اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، دولت عراق با صدور بیانیه ای نسبت به بعضی اقدامات خشونت بار در تظاهرات روز سه شنبه بغداد و دیگر استان های این کشور ابراز تاسف کرد.

در بیانیه مشترک وزارت کشور و بهداشت عراق آمده است که بغداد پایتخت این کشور و تعدادی از استان های عراق امروز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مورد خدمات عمومی و بیکاری بوده است.

وزارت بهداشت عراق نیز از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 200 نفر دیگر از جمله 40 تن از نیروهای امنیتی در این اعتراضات اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 304

به "بیانیه نخست وزیر عراق درباره اعتراضات روز سه شنبه این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه نخست وزیر عراق درباره اعتراضات روز سه شنبه این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید