ترامپ: از ناتو خارج نمی شوم

به گزارش مجله فیروزی، رئیس جمهور آمریکا گفته قصد ندارد از ائتلاف ناتو خارج گردد اما اعضای این ائتلاف باید سهم خودشان از بودجه دفاعی را پرداخت نمایند.

ترامپ: از ناتو خارج نمی شوم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه گفته قصد خارج کردن کشورش از ائتلاف ناتو را ندارد اما متحدان آمریکا باید سهم خودشان از بودجه دفاعی این ائتلاف را پرداخت نمایند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: برخی ها بودند که تقریباْ هیچ چیز پرداخت نمی کردند ولی الان دارند پرداخت می نمایند. از من سوال مهمی پرسیدند: اگر [ما سهم خودمان را ندهیم] خارج می شوی؟ گفتم که بله خارج می شوم. اگر این جواب را ندهی سهمشان را پرداخت نمی نمایند.

ترامپ در پاسخ به این سئوال خبرنگار واشنگتن پست که آیا واقعاْ می خواهد آمریکا را از این ائتلاف خارج کند گفت: نه نمی خواهم خارج شوم ولی می خواهم سهم خودشان را منصفانه پرداخت نمایند.

کشورهای عضو ائتلاف ناتو در بیانیه خود جولای 2014 موافقت کردند بودجه دفاعی خودشان را به 2 درصد فراوری ناخالص داخلی خودشان در سال 2024 افزایش دهند. بیشتر متحدان واشنگتن در کوشش برای تحقق این هدف هستند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که کتابی علیه ترامپ نوشته گفته که ترامپ در نشست سال 2018 قصد داشت اعضای ائتلاف ناتو را به خروج از این ائتلاف تهدید کند.

انتهای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 942

به "ترامپ: از ناتو خارج نمی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: از ناتو خارج نمی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید