ترکیه به دنبال استرداد 32 دیپلمات فراری بعد از کودتای 15 ژوئیه است

به گزارش مجله فیروزی، وزیر خارجه ترکیه گفت، آنکارا به دنبال استرداد 32 دیپلمات فراری برای انجام بازپرسی بعد از کودتای 15 ژوئیه است.

ترکیه به دنبال استرداد 32 دیپلمات فراری بعد از کودتای 15 ژوئیه است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در آنکارا گفت: در کل 208 دیپلمات برای انجام تحقیقات و بازپرسی بعد از کودتای نا فرجام اخیر به کشور فراخوانده شده اند اما 32 نفر از این افراد از طرق مختلف به کشورهای دیگر فرار کرده اند. ما با مقامات کشورهایی که آنها به آنجا فراکرده اند، برای استرداد این دیپلماتها در تماس هستیم. هم چنین چند نفر از وابسته های نظامی ترکیه نیز فرار کرده اند که یکی از آنها به ایتالیا و دیگری به بوسنی رفته است.

به گفته او، هم چنین دو ژنرال ترکیه مستقر در افغانستان نیز به دوبی و یک وابسته نظامی به عربستان گریخته بود که این افراد به کشور تحویل داده شده اند.

وی درباره روند استرداد فتح الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) نیز اظهار کرد: روند استرداد گولن ادامه دارد و وزرات دادگستری ترکیه در حال آماده کردن پرونده وی است. درخواست های ما از آمریکا نیز ادامه دارد و در این راستا برخی سیگنال های مثبت را نیز دریافت کرده ایم. هیاتی از آمریکا به ترکیه خواهد آمد و با مقامات کشور دیدار خواهد کرد. پس از این دیدارها، مدارک جدید را به آنها ارائه داده و در چهارچوب توافقنامه میان ترکیه و آمریکا بر استرداد گولن تاکید خواهیم کرد. همه دنیا می داند که پشت پرده این کودتا، گولن است.

چند روز پیش رییس جمهوری ترکیه نیز در آنکارا در میان ده ها هزار تن از حامیانشان گفتند که آمریکا باید میان فتح الله گولن و ترکیه دموکراتیک یکی را انتخاب کند.

اردوغان گفت: دیر یا زود آمریکا باید انتخاب کند؛ یا سازمان تروریستی فتح الله گولن کودتاچی یا کشور دموکراتیک ترکیه.

هم چنین در راستای بازداشت های اخیر علیه افراد وابسته به گولن، دولت آنکارا حکم بازداشت برای هاکان شوکور یکی از بازیکنان پیشین و برجسته فوتبال ترکیه صادر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 365

به "ترکیه به دنبال استرداد 32 دیپلمات فراری بعد از کودتای 15 ژوئیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به دنبال استرداد 32 دیپلمات فراری بعد از کودتای 15 ژوئیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید