تغییر فرمول اخذ مالیات علی الحساب واردات ، تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مرتبط با حوزه کشاورزی

به گزارش مجله فیروزی، در نشست هیأت مقررات زدایی مصوبه پیشنهادی وزارت صمت، سازمان امور مالیاتی و گمرک در خصوص مالیات على الحساب چهار درصد واردات کالا به تصویب رسید.

تغییر فرمول اخذ مالیات علی الحساب واردات ، تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مرتبط با حوزه کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از شادا، بیست و نهمین نشست هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور کنندگان سه قوه و تشکل های بخش خصوصی برگزار شد.

در اولین بخش از این نشست، مصوبه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقتصادیات على الحساب چهار درصد واردات کالا با اخذ رای اکثریت اعضای هیات به تصویب رسید.

گفتنی است طبق این مصوبه در راستای بهبود محیط کسب و کار نیاز واحد های تولیدی دارای مجوز فعالیت معتبر، پروانه بهره برداری یا جواز تأسیس از مراجع قانونی ذیربط، دستگاه های اجرایی دارای ردیف بودجه در بودجه عمومی کشور، تعاونی های مرزنشینان، کالا های موضوع ماده (119) قانون امور گمرکی، کالا های فاقد جنبه تجاری همراه مسافر یا وارده از طریق پست و کالا های اساسی طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار، مشمول پرداخت اقتصادیات علی الحساب واردات نیستند.

بر این اساس، همچنین، اشخاصی که طبق تصویب نامه مورخ چهارم دی ماه 1397 رتبه بندی اعتباری شده و در دو سال اخیر نسبت به تسلیم اظهارنامه اقتصادیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کرده اند، تا میزان مجاز طبق تصویب نامه اشاره شده نیازی به پرداخت اقتصادیات علی الحساب واردات ندارند.

بر این مبنا، استفاده مجدد از سقف واردات مذکور در تصویب نامه مزبور، مستلزم پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی های قطعی اقتصادیاتی و همچنین پرداخت اقتصادیات علی الحساب وارداتی است که قصد استفاده مجدد از آن وجود دارد.

این گزارش حاکی است، در دومین بخش از بیست و نهمین نشست این هیات شرایط و ضوابط اخذ مجوز های ایجاد و بهره برداری از واحد های تولید قیر و محصولات پایین دستی پالایشگاهی بررسی و مقرر شد ظرف مدت یک ماه وزارت صنعت معدن و تجارت، گزارش کاملی از فرایند صدور مجوز پیش گفته تهیه و با همکاری وزارت نفت موانع صدور این مجوز را شناسایی کرده و به هیات گزارش کنند.

بنا بر این گزارش، در سومین بخش از این جلسه پس از ارایه گزارش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مجوز های این وزارت خانه و اقدامات انجام شده در راستای تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مرتبط با حوزه کشاورزی، مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی ظرف مدت یک ماه پس از بررسی موانع موجود در اعطای مجوز ها به متقاضیان کسب و کار، راه حل های تسهیل فرایند های صدور مجوز را جهت تصویب به هیات مقررات زدایی ارایه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 258

به "تغییر فرمول اخذ مالیات علی الحساب واردات ، تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مرتبط با حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فرمول اخذ مالیات علی الحساب واردات ، تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مرتبط با حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید