تفاهمنامه های جدید اسلام آباد و کوالالامپور؛ از تبادل زندانیان تا حمایت از کارگران پاکستانی در مالزی

به گزارش مجله فیروزی، به دنبال سفر عمران خان به مالزی تفاهمنامه های همکاری تازه ای میان دولت های اسلام آباد و کوالالامپور امضا شد.

تفاهمنامه های جدید اسلام آباد و کوالالامپور؛ از تبادل زندانیان تا حمایت از کارگران پاکستانی در مالزی

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، دولت های اسلام آباد و کوالالامپور تفاهمنامه های همکاری جدیدی را به امضا رساندند.

گزارش ها حاکی است وزیر خارجه پاکستان و وزیر دادگستری مالزی تفاهمنامه تبادل زندانیان میان دو کشور را امضا کردند و قرار است زندانیان دو کشور مدت حبس خود را در خاک خود بگذرانند.

علاوه بر این شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان از تخصیص بیمه عمر و همچنین پرداخت غرامت به کلیه کارمندان پاکستانی که در خاک مالزی فعالیت می نمایند اطلاع داد.

وی در این خصوص گفت: پاکستان و مالزی به توافق های تازه ای دست یافته اند که می توانند روابط میان دو کشور را به بهبود ببخشد.

قریشی گفت: حدود 82 هزار پاکستانی در کشور مالزی حضور دارند و در بخش های مختلف صنعتی مشغول فعالیت هستند که تفاهمنامه جدید می تواند از حقوق آنها دفاع کند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: کارمندان پاکستانی طی سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد دلار بودجه وارد کشور نموده اند که خود نشان دهنده اهمیت حضور آنها در خاک مالزی است.

همچنین قرار است خط فراوری خودروی پروتون 70 در خاک پاکستان راه اندازی گردد و مردم از این خودروی مالزیایی استفاده نمایند.

روابط میان اسلام آباد و کوالالامپور پس از روی کار آمدن عمران خان بهبود یافته و دو کشور در کوشش هستند تا سطح همکاری های مالی را نیز افزایش دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 518

به "تفاهمنامه های جدید اسلام آباد و کوالالامپور؛ از تبادل زندانیان تا حمایت از کارگران پاکستانی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمنامه های جدید اسلام آباد و کوالالامپور؛ از تبادل زندانیان تا حمایت از کارگران پاکستانی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید