تمایل روسیه به میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان، کابل و طالبان انعطاف نشان دهند

به گزارش مجله فیروزی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ضمن ابراز تمایل از میزبانی مذاکرات صلح افغانستان خاطرنشان کرد که طالبان و دولت کابل برای ادامه یافتن مذاکرات انعطاف نشان دهند.

تمایل روسیه به میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان، کابل و طالبان انعطاف نشان دهند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده است که در صورت درخواست دولت افغانستان و طالبان، مسکو آماده است تا از مذاکرات بین الافغانی میزبانی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، این کشور امیدوار است که دولت افغانستان و طالبان با انعطاف بیشتر به مذاکرات ادامه دهند تا فرایند مذاکرات از بن بست خارج گردد.

به گزارش افغانستان.رو، دیپلمات های روس می گویند که مسکو پیش از این نیز بارها کوشش نموده است تا برای حل بحران افغانستان بستری را برای مذاکره بین گروه های مختلف سیاسی این کشور و طالبان فراهم کند.

روسیه در این بیانیه اظهار داشت: نشست هایی که در سال 2019 در مسکو برگزار گردید، انگیزه خوبی برای حل صلح آمیز بحران افغانستان بود و شرکت کنندگان نیز از روسیه خواستند تا برای حل بحران این کشور بیشتر کوشش کند.

همکاری های 2 جانبه محور نشست نزدیک وزرای امور خارجه روسیه و افغانستان

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته در یک نشست خبری خاطرنشان کرد که درصورت درخواست دولت افغانستان و طالبان، مسکو برای میزبانی از مذاکرات بین الافغانی آمادگی دارد.

وی اظهار داشت که در نخستین روزهای شروع مذاکرات بین شخصیت های سیاسی افغان و طالبان، روسیه بارها برای حل بحران افغانستان و برقراری صلح در این کشور از مذاکرات میزبانی نموده است.

مذاکرات بین الافغانی 22 شهریور ماه در قطر شروع شد اما گروه های تماس دو طرف به دلیل اختلافات بر سر مبنی قرار دادن فقه حنفی و توافقنامه آمریکا-طالبان هنوز پیروز به معین دستورکار مذاکرات و شروع رسمی گفت وگوها نشده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1112

به "تمایل روسیه به میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان، کابل و طالبان انعطاف نشان دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل روسیه به میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان، کابل و طالبان انعطاف نشان دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید