تمدید شرایط فوق العاده در مصر برای هفدمین بار متوالی

به گزارش مجله فیروزی، رئیس جمهور مصر طی فرمانی شرایط فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

تمدید شرایط فوق العاده در مصر برای هفدمین بار متوالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر طی فرمانی با اشاره به اوضاع امنیتی و بهداشتی خطرناک کشور، شرایط فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد که از صبح امروز (25 آوریل) قابل اجراست.

آوریل 2017 به دنبال حمله به دو کلیسا در استان های اسکندریه و الغربیه و کشته شدن دستکم 45 نفر، شرایط فوق العاده در مصر اعلام شد و از آن موقع تا به امروز برای هفدمین بار متوالی است که این شرایط تمدید می گردد.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، بر اساس فرمان السیسی نیروهای مسلح و پلیس اختیار اجرای هر گونه اقداماتی برای مقابله با خطرات تروریسم به منظور حفظ امنیت کشور و حمایت از اموال عمومی و خصوصی را دارند و تمامی متخلفان و سرپیچی کنندگان از دستورات نخست وزیر نیز به حبس محکوم خواهند شد.

طبق قانون شرایط فوق العاده، نخست وزیر برای اتخاذ تصمیمات در این موارد اختیار تام دارد و در همین رابطه مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر نیز دستور منع آمد و شد در تعدادی از مناطق استان شمال سیناء به ویژه رفح و العریش را صادر کرد.

قرار است مجلس نمایندگان مصر در جلسات هفته جاری به این فرمان رئیس جمهور رأی دهد اما مجلس پیشتر با اصلاح قانون شرایط اضطراری به گونه ای که به رئیس جمهور اجازه اتخاذ تدابیر جدید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را می دهد، موافقت کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1437

به "تمدید شرایط فوق العاده در مصر برای هفدمین بار متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید شرایط فوق العاده در مصر برای هفدمین بار متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید