فراوری واکسن کرونای تازه با فناوری نانو

به گزارش مجله فیروزی، شرکت اس تی فارم در کره جنوبی اقدام به فراوری واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات لیپیدی کرد، فناوری که در واکسن های مدرنا و فایزر هم استفاده می گردد، این واکسن نو برای ایجاد مصونیت مقابل جهش های مختلف مناسب است و امکان فراوری انبوه آن وجود دارد.

فراوری واکسن کرونای تازه با فناوری نانو

اس تی فارم (ST Pharm) به تازگی شروع به فراوری اولین واکسن mRNA کووید-19 مبتنی برLNP در کره جنوبی نموده است، واکسنی که می تواند برای پاسخ دهی به انواع واریانت های ویروس کرونا مناسب باشد.

در فراوری این واکسن، اس تی فارم میخواهد از فناوری LNP استفاده کند که در توسعه واکسن mRNA شرکت فایزر و مدرنا استفاده شده است.

این واکسن تازه، علاوه بر آنتی ژن پروتئین سنبله، باعث تقویت آنتی ژن دوم شده و اضافه شدن اپی توپ سلول T را هم در پی دارد، طبق گفته مسئولان این شرکت، این قطعه پپتید می تواند پاسخ سلول های T ایمنی را افزایش دهد.

اس تی فارم انتظار دارد که این واکسن با استفاده از پروتئین سنبله به اسم یک آنتی ژن منفرد، اثر رجحان نسبت به واکسن های mRNA موجود داشته باشد و در جلوگیری از موارد ابتلا به جهشهای مختلف اثربخشی بالایی داشته باشد.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما سه ماده نامزد STP2104، STP2108 و TP2120 را با کارایی عالی از 22 ماده اولیه کشف شده انتخاب نموده ایم، هنگامی که در خصوص گزینه نهایی تصمیم گرفتیم، آزمایش های بالینی مرحله 1 را در این سال شروع خواهیم کرد.

این شرکت از فناوری 5′-capping برای توسعه این محصول استفاده نموده است، فناوری که به صورت پتنت به ثبت رسیده است، اس تی فارم میخواهد با به حداکثر رساندن مزایای توسعه سریع واکسن هایmRNA، در نیمه اول سال 2022 درخواست تأیید استفاده اضطراری از آن را ارایه می دهد.

این شرکت در بیانیه خود یادآور شد:: با استفاده از این فناوری، ما در حال حاضر 16 نوع مختلف محصول را توسعه داده ایم، استفاده از غربالگری کتابخانه این مزیت را دارد که برای نامزدهای تازه دارویی بهینه سازی شده است، اگرچه CleanCap پلتفرمی است که به طور انحصاری برای فراوری داروهای mRNA تازه در سراسر دنیا استفاده می گردد، اما به علت علاقه انفجاری آن تأخیر در تأمین وجود دارد.

این شرکت انتظار دارد که فناوری Smartcap آن ها در آینده سهم قابل توجهی از بازار را بدست آورد، اس تی فارم گفته است که این شرکت می تواند لیپیدهای قابل یوهماسیون و لیپیدهای پلی اتیلن گلیکول (PEG) لیپیدی مورد استفاده در LNP را در مقیاس بیش از یک تن، سالانه فراوری کند و به این شرکت اجازه می دهد تا بیش از یک میلیارد دوز واکسن movna Covid-19 در سال فراوری کند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1548

به "فراوری واکسن کرونای تازه با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونای تازه با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید