تیم های عربستان، امارات و بحرین در قطر به میدان می فرایند

به گزارش مجله فیروزی، عربستان، امارات و بحرین به همراه مصر، دوحه را به حمایت از گروه های تندروی اسلامی از جمله اخوان المسلمین و نزدیکی زیاد به ایران متهم می نمایند. قطری ها بارها این موضوع را تکذیب نموده اند.

تیم های عربستان، امارات و بحرین در قطر به میدان می فرایند

در حالی سوت مسابقات فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس روز سه شنبه پنج آذر در قطر به صدا در می آید که تیم های عربستان، امارات و بحرین برای نخستین بار از زمان قطع ارتباط با دوحه در ژوئن 2017 میلادی در این رویداد ورزشی حضور پیدا می نمایند.

به گزارش یورونیوز، این سه کشور در تاریخ 12 نوامبر (21 آبان) اعلام کردند که در بیست و چهارمین دوره این رقابت های منطقه ای حضور خواهند داشت.

عربستان، امارات و بحرین به همراه مصر، دوحه را به حمایت از گروه های تندروی اسلامی از جمله اخوان المسلمین و نزدیکی زیاد به ایران متهم می نمایند. قطری ها بارها این موضوع را تکذیب نموده اند.

این کشورها در سال 2017 میلادی تحریم هایی را علیه قطر وضع کردند و حریم هوایی و مرز زمینی و دریایی خود با قطر را بستند که منجر به تعلیق فعالیت های تجاری نیز شد.

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت پیش از این به خبرنگاران گفته بود که تصمیم این کشورها برای رفتن به دوحه نشانه ای روشن از پیشرفت برای حل بحران در خلیج فارس است.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته بود اقدامات دیگر که تایید می نماید ما راستا درستی را برای دستیابی به نتایج مثبت در پیش گرفته ایم، صورت گرفته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 452

به "تیم های عربستان، امارات و بحرین در قطر به میدان می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم های عربستان، امارات و بحرین در قطر به میدان می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید