جزئیات تازه مصوبه نو تعرفه گذاری برق، پاداش مشترکان کم مصرف 5 برابر شد

به گزارش مجله فیروزی، سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه تازه برقی دولت، نرخ تشویقی های مشترکان کم مصرف با شرایط مشخص شده 5 برابر شده است.

جزئیات تازه مصوبه نو تعرفه گذاری برق، پاداش مشترکان کم مصرف 5 برابر شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، ضمن بیان تغییر در نظام تشویقی تعرفه گذاری برق خانگی گفت: بر اساس نظام پیشین تعرفه گذاری برق اگر یک مشترک خانگی میزان مصرف برق خود را در چهار ماه گرم سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می داد، متناسب با کاهش و نرخ پله اول که عدد 50 تومان برای هر کیلووات ساعت بود، مشمول دریافت پاداش می شدند.

سخنگوی صنعت برق در تشریح افزایش قابل توجه پاداش ها در نظام تعرفه گذاری تازه گفت: بر اساس نظام تازه تعرفه گذاری برق که از ابتدای بهمن ماه اجرا شده است، ملاک عمل برای معین نرخ پاداش، هزینه های تمام شده برق هست با احتساب میانه هزینه سوخت نیروگاهی، تبدیل انرژی و هزینه توزیع در 2 سال گذشته معادل 250 تومان برای هر کیلووات معین شده و به عبارت دیگر، نرخ تشویقی ها 5 برابر شده است.

* پاداش مشترکان کم مصرف 5 برابر شد

وی توضیح داد: در گذشته اگر مشترکی برای 100 کیلووات ساعت ساعت 5 هزار تومان تشویقی دریافت می کرد، این عدد در حال حاضر برای زمان های غیر اوج بار به 25 هزار تومان می رسد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان نرخ پاداش برای صرفه جویی در زمان اوج بار 2 برابر می شود، گفت: اگر مشترک میزان صرفه جویی خود را در زمان اوج بار قرار دهد، 2 برابر نرخ بیان شده برای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهد کرد و نسبت به نظام قبلی تعرفه گذاری با افزایش 10 برابر پاداش ها روبرو هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1817

به "جزئیات تازه مصوبه نو تعرفه گذاری برق، پاداش مشترکان کم مصرف 5 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه مصوبه نو تعرفه گذاری برق، پاداش مشترکان کم مصرف 5 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید