حکم حبس ابد برای وزیر سابق ویتنامی به اتهام فساد اقتصادی

به گزارش مجله فیروزی، در ادامه کوشش های دولت ویتنام برای مبارزه با اختلاس مسئولان این کشور، یکی از وزرای سابق ویتنام به جرم دریافت سه میلیون دلار رشوه به حبس ابد و یکی دیگر از وزرای این کشور به تحمل 14 سال حبس محکوم شد.

حکم حبس ابد برای وزیر سابق ویتنامی به اتهام فساد اقتصادی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاهی در ویتنام، امروز (شنبه)، نگوین باک سان وزیر ارتباطات پیشین را به جرم دریافت رشوه 3 میلیون دلاری در ارتباط با قرارداد جنجالی شرکت مخابراتی موبی فون به حبس ابد محکوم کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امنیت عمومی تایوان در بیانیه ای بیان کرد که نگوین باک سان این مبلغ را برای تسهیل معامله ای دریافت کرد که در آن شرکت دولتی مخابراتی موبی فون، 95 درصد از سهام یک شرکت تلویزیونی زیان ده را با قیمتی بیش از قیمت واقعی خریدار کرد و در آن متحمل ضرر 300 میلیون دلاری شد.

طبق این بیانیه، دادگاه همچنین تروانگ مین توان یکی دیگر از وزرای سابق ارتباطات ویتنام را به اتهام سوء مدیریت و دریافت رشوه در همان پرونده به 14 سال حبس محکوم کرد.

موبی فون، یکی از سه شرکت مخابراتی بزرگ ویتنام است که اواخر 2015، این سهام را به قیمت 383.7 میلیون دلار از شرکت صوتی تصویری جهانی جی اس سی خریداری کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت در نتیجه آن معامله، متحمل ضرر مالی جدی شد. پرونده موبی فون، یکی از بزرگترین تحقیقات دولت ویتنام در زمینه مبارزه با مفاسد مالی و اختلاس صدها مقام دولتی این کشور به حساب می آید.

طبق این گزارش، فام نهات وو رئیس شرکت جی اس سی نیز به جرم پرداخت رشوه به سان، توان، به سه سال حبس محکوم شد. دادگاه همچنین، 11 متهم دیگر را به دلیل مشارکت در این پرونده به دو تا 23 سال حبس محکوم کرد.

طرح فروش سهام موبی فون مدتهاست که بعنوان یکی از طرح های دولت ویتنام در جهت خصوصی سازی شرکت های دولتی مورد استقبال قرار گرفته است اما تاکنون محقق نشده است. دولت ویتنام پیش از این گفته بود که تا خاتمه 2020، 50 درصد از سهام موبی فون را به فروش می رساند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 424

به "حکم حبس ابد برای وزیر سابق ویتنامی به اتهام فساد اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم حبس ابد برای وزیر سابق ویتنامی به اتهام فساد اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید