خبرنگاران انتشار کتاب خاطرات بولتون؛ ترامپ را شادمان نمی کند

به گزارش مجله فیروزی، تهران- خبرنگاران- کتاب خاطرات جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ که به زودی منتشر می گردد روایتی از فرایند تصمیم گیری متناقض و پراکنده ترامپ است و ناشر آن می گوید انتشار آن ترامپ را خشنود نمی کند.

خبرنگاران انتشار کتاب خاطرات بولتون؛ ترامپ را شادمان نمی کند

به گزارش آدینه شب خبرگزاری رویترز، کتاب اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید نوشته جان بولتون در 23 ژوئن (سوم تیرماه) به رغم اختلاف وی با کاخ سفید درباره اینکه بخش هایی از روایت او در این کتاب ممکن است حاوی اطلاعات طبقه بندی شده باشد، منتشر می گردد.

سیمون و شوستر شرکت ناشر این کتاب در خبرنامه ای گفت که جزئیاتی درباره عملکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در این کتاب آمده است.

این شرکت با بیان اینکه این کتابی است که دونالد ترامپ دوست ندارد آن را بخوانید، اضافه کرد: چیزی که باعث شگفتی بولتون شده بود، این است ترامپ رییس جمهوری است که انتخاب دوباره تنها چیز مهم برای او است، حتی اگر به قیمت به خطر انداختن یا تضعیف آمریکا باشد.

به گفته ناشر، بولتون در این کتاب نوشته است: من در دوران خدمتم در کاخ سفید به سختی می توانستم تصمیم مهمی از ترامپ ببینم که محاسبات مربوط به انتخاب مجدد انگیزاننده آن نباشد.

براساس گزارش رویترز، بولتون در این کتاب استدلال نموده است که مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت دموکرات ها باید گستره تحقیقات استیضاح خود علیه ترامپ را از تحقیق درباره دخالت دادن اوکراین در مسایل داخلی ایالات متحده فراتر می برد.

ناشر این کتاب گفت که بولتون با بیان اینکه تخلفات مشابه ترامپ در همه طیف های سیاست خارجی او روی داده، همه این موارد را به همراه کوشش های ترامپ و دیگر افراد دولتش در این باره مستند نموده است.

ترامپ تابستان سال گذشته بولتون را از مقام مشاور امنیت ملی برکنار کرد؛ اقدامی که سبب شد اختلاف های آن دو درباره مسایل مهم سیاست خارجی برملا گردد.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر در گزارشی نوشت رییس جمهوری آمریکا شخصاً خواهان جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات بولتون شده چراکه به گفته وی، مشاور پیشین امنیت ملی یک خائن است.

به نوشته این روزنامه، رییس جمهوری آمریکا به طور مستقیم در این فرایند مشارکت داشته و بر این باور است که هرچه درباره امنیت ملی به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود گفته، محرمانه بوده و نباید منتشر گردد.

کاخ سفید نیز سال گذشته در راستای منع انتشار کتاب بولتون اقدام نموده و در نامه ای نوشته بود که این کتاب شامل حجم قابل توجهی از اطلاعات محرمانه است.

بولتون متعهد شده که کتابش اطلاعات دست اولی را از دورانش در کاخ سفید افشا خواهد نمود اما منتقدان او را به خاطر صبر کردن تا پس از تحقیقات استیضاح برای انتشار کتابش متهم نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 881

به "خبرنگاران انتشار کتاب خاطرات بولتون؛ ترامپ را شادمان نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتشار کتاب خاطرات بولتون؛ ترامپ را شادمان نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید