خبرنگاران انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری های فرانسه در اوج شیوع کرونا

به گزارش مجله فیروزی، تهران-خبرنگاران- انتخابات شهرداری های فرانسه امروز(یکشنبه) از ساعتی پیش در شرایطی با 50 میلیون نفر واجد شرایط در 50 هزار مدرسه و دبیرستان شروع شده که شیوع کرونا در این کشور تا به امروز 4469 نفر را مبتلا نموده و جان 91 نفر را گرفته است.

خبرنگاران انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری های فرانسه در اوج شیوع کرونا

روزنامه ون مینوت روز یکشنبه نوشت: فرانسه از روز شنبه رسماً وارد مرحله سوم اپیدمی ویروس کرونا شده که تا به امروز 4500 مورد ابتلا به این ویروس و مرگ 91 نفر در این کشور تایید شده است.

این روزنامه فرانسوی اضافه نمود: در همین زمینه، نخست وزیر فرانسه تعطیلی همه مشاغل غیرضروری، کافهها، رستوران ها، سینماها را گفت. با این وجود، دور نخست انتخابات شهرداری های فرانسه در روز یکشنبه برگزار می گردد.

ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه شنبه شب برای تشدید اقدامات مقابله ای با شیوع ویروس کووید19 گفت که از بامداد یکشنبه همه فروشگاه ها، رستوران ها و اماکن سرگرمی در این کشور تعطیل می گردد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه هم پیش تر با بیان این که این کشور با خطرناک ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است، اعلام نموده بود که از روز دوشنبه تمامی مدارس و دانشگاه ها در این کشور بسته خواهند شد.

مکرون پنجشنبه گذشته اعلام نموده بود که انتخابات شهرداری ها در فرانسه برگزار می گردد و ویروس کرونا نباید حیات سیاسی و دموکراتیک کشور را تهدید کند.

در حالی که بسیاری از چهره های سیاسی و مسوولان مناطق فرانسه خواهان به تعویق افتادن و لغو این انتخابات شده بودند اما کاخ الیزه بر برگزاری این انتخابات تاکید دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 708

به "خبرنگاران انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری های فرانسه در اوج شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری های فرانسه در اوج شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید