خبرنگاران جمع آوری 281 معتاد متجاهر در لرستان

به گزارش مجله فیروزی، خرم آباد - خبرنگاران - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: 281 معتاد متجاهر طی 6 ماهه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی در این استان جمع آوری شده اند.

خبرنگاران جمع آوری 281 معتاد متجاهر در لرستان

محمود آشناگر روز چهارشنبه به رسانه ها خاطرنشان کرد: 140 مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد در لرستان وجود دارد و معتادان متجاهر توسط مراکز ماده 16 جمع آوری می شوند که طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا، این افراد بعد از 14 روز قرنطینه، به این مراکز انتقال می یابند.

وی ادامه داد: از سال 97 تا به امروز مدیریت مراکز ماده 16 به بهزیستی واگذار شده و سپاه نیز در این راستا یک مرکز ایجاد نموده است که امیدواریم تا خاتمه سال جاری به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: چرخه درمان معتادان در لرستان مطلوب نیست و 80 تا 90 درصد افرادی که در حال درمان هستند دوباره به اعتیاد برمی گردند بنابراین باید برای درمان و ترک این افراد از روش های جهانی استفاده گردد.

آشناگر جمع آوری معتادان را از وظایف پلیس و شهرداری برشمرد و گفت: 35 کمپ ماده 16 در لرستان وجود دارد و طی 6 ماهه منتهی به آذرماه سال جاری 234 مرد و 47 زن معتاد متجاهر جمع آوری شده اند.

وی اضافه نمود : پس از غربالگری، درمان و تحویل عده ای به خانواده هایشان، در حال حاضر 88 مرد و 25 زن در مراکز ماده 16 لرستان نگهداری می شوند.

آشناگر با بیان اینکه بیش از یکهزار و 500 معتاد متجاهر در لرستان وجود دارد گفت: ظرفیت پذیرش ماده 16 استان، 200 مرد و 60 زن است و با وجود کمبود اعتبارات لازم برای درمان کامل معتادان، هیچ کدام از دستگاه های اجرایی اعتباری به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی نمی دهند.

وی گفت: انتظار داریم علاوه بر دستگاه های اجرایی، خیرین و سازمان های مردم نهاد پای کار بیایند تا با همکاری هم درمان اعتیاد را انجام دهیم.

آشناگر اضافه نمود: باید متادون درمانی، روانشناسی و مسایل اجتماعی در حین درمان مورد توجه قرار گیرد در حالیکه بعضی مراکز تنها به محلی برای فروش متادون تبدیل شده اند که باید نظارت بر آنها توسط گروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی صورت گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1224

به "خبرنگاران جمع آوری 281 معتاد متجاهر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمع آوری 281 معتاد متجاهر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید