خبرنگاران مجوز 600 هکتار گلخانه در هرمزگان صادر شد

به گزارش مجله فیروزی، بندرعباس- خبرنگاران-رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان هرمزگان گفت: این استان تا به امروز 240 هکتار گلخانه داشته که سال جاری برای 600 هکتار نیز مجوز صادر شده است.

خبرنگاران مجوز 600 هکتار گلخانه در هرمزگان صادر شد

جهت دریافت خدمات طراحی سایت پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حمیدرضا نصیری عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اضافه نمود: طبق تفاهم نامه ای که با استاندار هرمزگان صورت گرفت، مقرر شد مجوز و استعلام های ایجاد گلخانه به وسیله مدارک موجود مالک زمین یا متقاضی انجام گردد و هم اکنون سریع ترین گلخانه کشور که در 40 روز به مساحت یک هکتار ساخته شد مربوط به شهرستان رودان بود.

وی ادامه داد: آموزش تخصصی 80 کارشناس شیلات و ناظران محیط زیست، انعقاد تفاهم نامه با بانک کشاورزی برای تخفیف و آموزش طرح نویسی و همچنین ایجاد اشتغال 510 نفر بعضی از عملکردهای این سازمان است.

وی اعلام نمود: اکنون حدود 200 هکتار گلخانه احداث شده و در شهرستان های شهدادی حاجی آباد و رودان به لحاظ وجود زمین های مستعد، بیشترین میزان تقاضا برای ایجاد گلخانه وجود دارد.

وی، ارزش هر هکتار گلخانه را از هر هکتار پسته بیشتر دانست و مطرح نمود: درحال حاضر محصول گوجه فرنگی و فلفل گلخانه ای هر کیلوگرم 100 تا 120 هزار ریال و فلفل دلمه ای 250 هزار ریال به فروش می رسد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان یاد آورشد: همچنین در امسال 163 موافقت اصولی، 92 مجوز تاسیس و 42 مجوز بهره برداری برای طرح های شیلاتی هرمزگان صادر شده است.

به گفته نصیری از 50 هزار هکتار طرح مطالعاتی، 8 هزار و 172 هکتار درحال بهره برداری، 10 هزار هکتار در حال احداث، 14 هزار و 133هکتار موافقت اصولی صادر و افزون بر 20 هزار هکتار نیز به شهرک های کشاورزی واگذار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 611

به "خبرنگاران مجوز 600 هکتار گلخانه در هرمزگان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز 600 هکتار گلخانه در هرمزگان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید