خبرنگاران هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و 500 خودرو در گیلان

به گزارش مجله فیروزی، رشت - خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : اطلاع رسانی ها و ارائه هشدارهای لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا به سرنشینان یک هزار و 500 خودرو در این استان انجام شد.

خبرنگاران هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و 500 خودرو در گیلان

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : تیم های جمعیت هلال احمر با استقرار در مبادی ورودی شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا برای اطلاع رسانی به سرنشینان این تعداد از خودروهایی که قصد سفر به استان گیلان را داشتند، انجام دادند.

وی با بیان اینکه هشدارهای ایمنی و خطرهای ویروس کرونا با همراهی مراکز بهداشت و نیروی انتظامی انجام شد، گفت: نصب بنرهای اطلاع رسانی در باره رعایت نکات بهداشتی و خطرات ویروس کرونا از دیگر اقدامات هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: تعدادی از خانه های هلال احمر شهرستان های مختلف استان نسبت به سم پاشی روستا و مکان های پرخطر روستایی اقدام کردند، ارائه آموزش های لازم به وسیله فضای مجازی به داوطلبان، امدادگران و جوانان از دیگر برنامه ها است.

تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا مستقر هستند، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن و خطرات احتمالی که با ورود به استان استان آن ها را تهدید می نماید، توسط این تیم ها انجام می گردد.

ویروس کرونا معمولاً به وسیله قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می یابند که می تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می نمایند. بیماری ممکن است از تب و سرفه شروع شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، فاصله دریافت از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد، به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 671

به "خبرنگاران هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و 500 خودرو در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و 500 خودرو در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید