خبرنگاران کرونا در کانادا؛ سهل انگاری پرستاران، ده ها سالمند را به کام مرگ برد

به گزارش مجله فیروزی، تهران - خبرنگاران - 31 نفر از سالمندان یکی از آسایشگاه های حومه شهر مونترآل کانادا به دلیل بی توجهی پرستارانشان جان باخته اند؛ پرستارانی که به دلیل شیوع گسترده بیماری کووید-19 در خانه های سالمندان کانادا، از حضور در محل کار خود هراس دارند.

خبرنگاران کرونا در کانادا؛ سهل انگاری پرستاران، ده ها سالمند را به کام مرگ برد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که پرستاران یکی از خانه های سالمندان شهر دوروال (Dorval) متهمند که ساکنین این آسایشگاه را تشنه و گرسنه به حال خود رها نموده اند. این اوضاع هولناک موجب شده تا دولت استان کبک تحقیقاتی را در خصوص سهل انگاری فاحش شروع نموده و توجه مردم به اوضاع چنین آسایشگاه هایی که ساکنین آنها نیمی از یک هزار و 250 جانباخته کانادایی کووید 19 را تشکیل می دهند، جلب گردد.

مسئولان پس از مراجعه به آسایشگاه هرون (Herron) متوجه شدند که به غیر از دو پرستار، دیگر پرسنل آنجا را ترک نموده و 130 سالمند روزها است که تشنه و گرسنه مانده و بعضی از آنان از روی تخت بر زمین افتاده اند. دو سالمند نیز چندین روز بود که فوت نموده بودند بی آنکه کسی با خبر گردد.

کووید 19 به صورت رسمی علت مرگ 5 نفر از قربانیان اعلام شده و تحقیقات در خصوص علت فوت دیگر سالمنان ادامه دارد.

رسانه های محلی گزارش داده اند که مالک آسایشگاه سابقه قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و فرار مالیاتی داشته و این خشم مردم کانادا را بیشتر نموده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کارشناسان از اوضاع هولناک آسایشگاه هرون چندان تعجب ننموده اند چرا که دهه هاست بودجه مراقبت از سالمندان ناکافی بوده و با وجود سختی کار، حقوق پرستاران اندکی از حداقل دستمزد بیشتر است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دیروز (29 فروردین) دستور داد تا 125 نفر از کادر درمانی ارتش به یاری پرستاران آسایشگاه ها و خانه های سالمندان استان کبک اعزام شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 889

به "خبرنگاران کرونا در کانادا؛ سهل انگاری پرستاران، ده ها سالمند را به کام مرگ برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در کانادا؛ سهل انگاری پرستاران، ده ها سالمند را به کام مرگ برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید