خبرنگاران کمترین شمار مبتلایان کرونا در چین به ثبت رسید

به گزارش مجله فیروزی، پکن-خبرنگاران-درحالی که مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی از شرایط بحرانی در کشورش به علت شیوع کرونا خبر داده، چین کمترین شمار مبتلایان به این ویروس را در روز سه شنبه به ثبت رسانده است.

خبرنگاران کمترین شمار مبتلایان کرونا در چین به ثبت رسید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز گفت که در 24 ساعت گذشته فقط 125 نفر در سراسر چین به کرونا مبتلا شده اند که 114 مورد آن در استان هوبی در مرکز این کشور و کانون شیوع بیماری بوده است.

تلفات این ویروس نیز برای نخستین بار از روز 23 ژانویه که استان هوبی در قرنطینه نهاده شد به پایین ترین میزان رسیده و 31 نفر اعلام شده است.

با این حساب از میان 90 هزار و 899 مبتلا در سطح جهان 80 هزار و 151 نفرشان در چین هستند. آمار تلفات کرونا در جهان به 3 هزار و 116 نفر رسیده و سهم چین در این میان 2 هزار و 943 نفر است.

کمیسیون بهداشت ملی چین می گوید که 48 هزار و 2 نفر از کل مبتلایان تا به امروز درمان شده اند.

شمار مبتلایان در کره جنوبی اما بشدت افزایش یافته و به 4 هزار و 812 نفر رسیده است و 28 نفر تا به امروز فوت نموده اند.

وقتی کره جنوبی روز سه شنبه از افزایش 600 مورد دیگر مبتلایان اطلاع داد رییس جمهور این کشور گفت که ما با کرونا وارد جنگ شده ایم و کشور در یک مرحله بغرنج و حساس نهاده شده است. او گفت که ما به طور مستقیم و غیرمستقیم یک بودجه 25 میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا اختصاص می دهیم.

رییس جمهور کره جنوبی به همه سازمان های دولتی آماده باش 24 ساعته برای تدابیر قرنطینه و مالی در نظر گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی امروز گفت که کرونا هنوز یک بیماری همه گیر نیست و اگر شرایط تغییر کند این سازمان بی تردید همه گیری آن را اعلام خواهد نمود. این سازمان بخصوص از شرایط کره جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن به دلیل شیوع گسترده تر کرونا ابراز نگرانی نموده است.

در بیشتر مناطق چین برای کسانی که از نقاط آلوده به کرونا وارد این کشور می شوند، 14 روز قرنطینه اجباری در نظر گرفته شده است. چین می گوید اگر لازم باشد از ورود بعضی از مسافران از کشورهای آلوده به این ویروس جلوگیری خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 674

به "خبرنگاران کمترین شمار مبتلایان کرونا در چین به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمترین شمار مبتلایان کرونا در چین به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید