دادگاه صنعا 91 تن را به اتهام یاری به ائتلاف سعودی به اعدام محکوم کرد

به گزارش مجله فیروزی، دادگاه کیفری صنعاء، پایتخت یمن برای 91 تن به اتهام یاری به ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و تحریک آن به ارتکاب اقداماتی علیه امنیت و ثبات این کشور، حکم اعدام صادر کرد.

دادگاه صنعا 91 تن را به اتهام یاری به ائتلاف سعودی به اعدام محکوم کرد

به نقل از المسیره، دادگاه بدوی کیفری تخصصی در شهر صنعاء، پایتخت یمن در جریان جلسه اخیر خود که با ریاست قاضی مجاهد احمد العمدی، رئیس دادگاه و با حضور احمد القیز، دادستان و قاضی خالد عمر سعید، عضو دادستانی برگزار گردید 91 تن را به جرم یاری به ائتلاف سعودی و تحریک آن به ارتکاب اقداماتی که باعث ایجاد بی ثباتی و عدم امنیت در این کشور می گردد، به اعدام تعزیری محکوم کرد.

در دادگاه کیفری صنعاء همچنین برای این متهمان حکم مصادره تمامی اموال و دارایی ها شامل مستغلات و اموال منقول و انتقال آنها به خزانه دولت صادر شد.

پیشتر دادستانی کیفری این اشخاص را به یاری به ائتلاف عربی و تحریک آن به ارتکاب اقداماتی علیه امنیت، ثبات، وحدت و یکپارچگی و نیز تمامیت ارضی یمن متهم نموده بود.

این اشخاص همچنین متهم به یاری به ائتلاف عربی جهت ضربه زدن به صندلی سیاسی، جنگی و مالی یمن و توافق با کشورهای عضو ائتلاف برای مشارکت در جنگ علیه این کشور و حمایت از آنها با هدف تداوم حمله و تجاوز خود به یمن، اشغال بخش هایی از خاک این کشور و حمله به تأسیسات دولتی و اماکن عمومی و خصوصی به وسیله تصمیم گیری، صدور بیانیه و بیان اظهارات خود شدند.

این متهمان همچنین برای تحریک ائتلاف سعودی به تداوم محاصره غذا و دارو ، بستن فرودگاه ها، گذرگاه های دریایی و بنادر و نیز تهدید کردن امنیت و سلامتی جامعه این کشور کوشش می کردند و تا بدین لحظه همیشه به اقدامات متجاوزانه خود ادامه می دادند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1175

به "دادگاه صنعا 91 تن را به اتهام یاری به ائتلاف سعودی به اعدام محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه صنعا 91 تن را به اتهام یاری به ائتلاف سعودی به اعدام محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید