ده ها پایگاه نظامی مزدوران سعودی در صنعاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمد

به گزارش مجله فیروزی، منابع یمنی می گویند در عملیات پاتک نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در جبهه راهبردی نَهِم در شمال شرق استان صنعاء ده ها پایگاه آنها به کنترل این نیروها درآمد.

ده ها پایگاه نظامی مزدوران سعودی در صنعاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی از سقوط مواضع استقرار شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در جبهه های نَهِم در صنعاء توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن اطلاع داد.

این منابع اعلام کردند:رشته کوه های راهبردی نَهِم در شرق صنعا با مساحتی حدود 3 هزار کیلومتر مربع که به مناطق و جبهه های مأرب مشرف است با حملات سنگین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی که از روز گذشته شروع شد به تسلط این نیروها درآمد.

منابع یمنی تاکید کردند: با این حساب ده ها پایگاه نظامی گروه شبه نظامیان حزب الاصلاح(وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی) به کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمد.

این منابع افزودند: در حال حاضر در جبهه های استان الجوف در شمال شرق صنعا هم پیشروی های بزرگی حاصل شده است.

عناصر وابسته به منصور هادی از اوایل هفته ای که گذشت عملیاتی جدید برای تصرف شرق و شمال شرق صنعاء و با هدف زیرآتش بردن صنعاء شروع نموده اند اما با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در جبهه نهم زمینگیر شدند و ناچار شدند عقب نشینی نمایند.

نَهِم در شمال شرق استان صنعاء، دروازه ورود به پایتخت قلمداد می گردد. سقوط این منطقه، مناطق ارحب و بنی الحارث در شمال صنعاء را نیز در معرض خطر سقوط قرار می دهد.

ائتلاف سعودی از زمان تجاوز به یمن در مارس 2015 با همکاری سرویس های جاسوسی غرب و آمریکا شبه نظامیان خود را برای حملات مکرر به جبهه راهبردی نهم در شمال شرق صنعاء به کار گرفته است.

دولت نجات ملی یمن هم پس از حملات روزهای اخیر عناصر ائتلاف سعودی به نَهم دستور ایجاد ایست های پلیس و بازرسی در شهرهای مختلف استان صنعاء را داده تا استحکامات پایتخت تقویت گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 614

به "ده ها پایگاه نظامی مزدوران سعودی در صنعاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها پایگاه نظامی مزدوران سعودی در صنعاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید