راهکار جدید واتس اپ برای مبارزه با ویروس کرونا: امکان ارسال مجدد اطلاعات بین کاربران محدود شد

به گزارش مجله فیروزی، واتس اپ برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط در دوران عالم گیری کرونا، فرایند نشر اطلاعات را محدود می نماید. درواقع از این پس فقط می توانید پیغام های محبوب را به طور همزمان به جای پنج نفر به یک نفر ارسال کنید.

راهکار جدید واتس اپ برای مبارزه با ویروس کرونا: امکان ارسال مجدد اطلاعات بین کاربران محدود شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، واتس اپ اعلام نمود در کوشش برای کنترل گسترش اطلاعات نادرست مربوط به شیوع کروناویروس در حال تغییر فرایند انتقال پیغام است. اگر پیغامی را دریافت کردید که بیش از پنج بار به شما ارسال شده است، فقط می توانید آن را همزمان به یک گپ ارسال کنید.

واتس اپ در پست وبلاگ خود نوشت: ما می دانیم که بسیاری از کاربران اطلاعات مفیدی را ارسال می نمایند و همچنین فیلم های خنده دار، یادداشت ها و یا حتی چت های جالبی دارند. این حال، ما شاهد افزایش قابل توجهی از تعداد فوروارد ها هستیم و کاربران به ما گفتند این افزایش فوروارد می تواند به گسترش اطلاعات نادرست یاری کند.

تا پیش از این به عنوان کاربر واتس اپ می توانستید چنین پیغام هایی را به طور همزمان به پنج تبادل نظر ارسال کنید (محدودیتی که سرویس پیغامرسانی متعلق به فیس بوک در سال گذشته پس از خشونت در سال 2018 در هند تحمیل کرد. در آن موقع یک ویدئوی مخرب و دروغین باعث خشونت شدیدی در خیابان های هند شده بود.)

شما هنوز هم می توانید پیغام های هود را ارسال کنید، اما نه بیش از یک بار. البته واتس اپ امیدوار است که این روش باعث کند شدن فرایند ارسال اطلاعات نادرست شده و مردم از انتشار شایعات ناامید شوند. این شرکت همچنین حدود دو میلیون حساب در ماه جاری برای مبارزه با اطلاعات نادرست درباره کرونا را مسدود نموده است.

واتس اپ با مقامات بهداشتی برای ایجاد یک مرکز اطلاعات کرونا همکاری کرد و یک میلیون دلار یاری هزینه برای مبارزه با اطلاعات غلط مربوط به این بیماری ارائه داد. همچنین گزارش شده است که یک ویژگی آنالیز واقعیت برای پیغام ها را نیز آزمایش می نماید.

گونه جدید کرونا ویروس که می تواند به یک بیماری تنفسی موسوم به COVID-19 تبدیل گردد، در ماه دسامبر در ووهان چین کشف شد و در ماه های پس از آن گسترش یافته و تا صبح سه شنبه، بیش از 1.3 میلیون نفر را آلوده نموده و باعث مرگ بیش از 74000 در سطح دنیا شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 768

به "راهکار جدید واتس اپ برای مبارزه با ویروس کرونا: امکان ارسال مجدد اطلاعات بین کاربران محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار جدید واتس اپ برای مبارزه با ویروس کرونا: امکان ارسال مجدد اطلاعات بین کاربران محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید