رهبران اروپا مخالف ملاقات با پوتین بودند

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا نوشت: به رغم کوشش های آلمان و فرانسه برای حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اجلاس سران اروپا، اما شماری از کشورهای این قاره حاضر به پذیرفتن دستور جلسه این اجلاس نشدند.

رهبران اروپا مخالف ملاقات با پوتین بودند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شبکه بلومبرگ به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: حدود 10 کشور عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را با طرح آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز داشته اند.

براساس این گزارش، 10 کشور احساس از اینکه در آخرین لحظه حضور پوتین در اجلاس سران اتحادیه اروپا در دستور کار جلسه فعلی نهاده شد ابزار ناراحتی کردند.

روزنامه بیزینس اینسایدر با تایید این گزارش اسم کرد که کشورهای اروپایی هم مرز با روسیه طرح ملاقات با پوتین را رد نموده اند.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از کوشش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای ملاقات رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه اطلاع داد.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواهان نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کوشش برای راهنمایی اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات های مطلع نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا به وسیله مرکل پیش می رود و مکرون از این ایده حمایت می نماید.

کوشش ها رهبران آلمان و فرانسه برای حضور مجدد پوتین در نشست سران اروپا در حالی انجام می گردد که رییس جمهوری روسیه پیش از بحران اوکراین چندین بار در جلسات اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت کرد و آخرین بار در ژانویه (دی) 2014 این کار را انجام داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1533

به "رهبران اروپا مخالف ملاقات با پوتین بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران اروپا مخالف ملاقات با پوتین بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید