سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه و شمال آفریقا

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در یک بیانیه گفت که دیوید شنکر معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه، به کشورهای اردن، الجزایر، و مغرب سفر خواهد نمود.

سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه و شمال آفریقا

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

طبق این بیانیه، سفر آقای شنکر از روز یکشنبه سوم ژانویه شروع می گردد و تا دوازدهم ژانویه ادامه خواهد داشت. آقای شنکر در این سفر با رهبران کشورهای مذکور درباره همکاری های مالی و امنیتی گفت وگو خواهد نمود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، آقای شنکر در این سفر همچنین بر تعهد عمیق آمریکا بر تحکیم کامیابی مالی، صلح، و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید خواهد نمود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با انتشار بیانیه دیگری بیان کرد که جول ریبورن نماینده ویژه این وزارتخانه در امور سوریه نیز به امارات متحده عربی و اردن سفر خواهد نمود.

ریبون در این سفر چهار روزه که از چهارم تا هفتم ژانویه به طول خواهد انجامید، با مقام های ارشد اماراتی و اردنی درباره آخرین تحولات در سوریه گفت وگو خواهد نمود.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، نماینده ویژه این وزارتخانه در امور سوریه در این دیدارها بر اهمیت کوشش های جمعی جهت دستیابی به یک راه چاره سیاسی دائم، مسالمت آمیز و سیاسی برای سرانجام جنگ در سوریه تأکید خواهد نمود.

ریبون همچنین قرار است که بر تعهد آمریکا برای همکاری با شرکای بین المللی جهت اعمال فشار سیاسی و مالی بر رژیم اسد و حامیان آن تأکید کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1190

به "سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه و شمال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه و شمال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید