سهمیه بلیط راه آهن یزدیها کجا می رود؟

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/یزد نایب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد در انتقاد صریح به شرایط پیش فروش بلیط های راه آهن یزد گفت: سهمیه ای که در پیش فروش بلیط ها به استان یزد اختصاص داده شده بسیار کاهش یافته به طوری که در این خصوص ضمن پیگیری های متعدد، نتوانستیم سهمیه یزد را به اندازه قابل قبول ارتقا دهیم.

سهمیه بلیط راه آهن یزدیها کجا می رود؟

محمد مهدی رجایی فرد در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این که در مورد پیش فروش بلیط قطارهای دفاتر به شدت دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: سهمیه ای که در پیش فروش بلیط ها به استان یزد اختصاص داده شده بسیار کاهش یافته به طوری که در این خصوص ضمن پیگیری های متعدد، نتوانستیم سهمیه یزد را به مقدار قابل قبول ارتقا دهیم و مسئولین امر هیچ همراهی نمی نمایند سهمیه یزد نسبت به تمام استان های همجوار بسیار کم است و هیچ تلاشی برای افزایش آن از سوی مسئولان امر دیده نمی گردد.

وی با بیان این که شکایات خود را به راه آهن بردیم، گفت: با این وجود، قرار شد که جدا مسیله را پیگیری نمایند ولی در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رجایی فرد با بیان این که سهمیه مربوط به استان یزد کم است، گفت: به طور مصداق، قطار مشهد 300 نفر ظرفیت دارد که باید 150 جایگاه حداقل در پیش فروش در اختیار یزد باشد اما این سهمیه در زمان باز شدن پیش فروش، حدود 70 جایگاه شده است پس مابقی سهمیه مردم یزد کجا میرود؟

وی گفت: ازطرفی در پی کاهش سهمیه یزد، در زمان پیش فروش، سیستم خرید برای دفاتر مسافرتی قطع می گردد در حالی که سیستم های آنلاین همان شرکتها قابل استفاده هستند.

وی با گلایه از این که بعضا سهمیه موجود به وسیله شرکت راه آهن دراختیار بعضی از گروه ها قرار می گیرد، گفت: این شرایط منجر می گردد که دفاتر از جواب دادن به مسافران عاجز مانده و متضرر شوند.

وی با بیان این که یزد با وجود قرارگیری در مرکز کشورو شاهراه ایران در بعضی از مسیرها قطار هر روزه ندارد، گفت: این شرایط برای حمل و نقل راه آهن یزد تاسف بار است چرا که امروز ما به عنوان شهر جهانی باید شرایط بهتری داشته باشیم نه اینکه در همه مسیرهای اصلی ما یک سهمیه واگن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قبلا در همه مسیرها قطار یزد به تمام مقاصد وجود داشت اما الان فقط سهمیه شناور موجود است.

رجایی فر توضیح داد: امیدواریم مسئولین امر چاره ای بیندیشند و به فکر راحتی و آسایش مردم باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1714

به "سهمیه بلیط راه آهن یزدیها کجا می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بلیط راه آهن یزدیها کجا می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید