سوء استفاده ترکیه از سرگرم بودن عراق به جنگ با داعش

به گزارش مجله فیروزی، وزیر دفاع عراق که از حملات متوالی ارتش ترکیه به شمال کشورش به ستوه آمده است، آنکارا را به سوء استفاده از شرایط کنونی عراق و جنگ با تروریسم برای حملات خود متهم کرد.

سوء استفاده ترکیه از سرگرم بودن عراق به جنگ با داعش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رووداو، جمعه عناد الجبوری وزیر دفاع عراق، ترکیه را متهم به سوء استفاده از سرگرم بودن عراق به جنگ علیه داعش کرد.

وی با اشاره به حملات متوالی ارتش ترکیه و بمباران مناطقی از شمال عراق از سوی جنگنده های آن کشور، تاکید کرد که در دیدار چهار ماه قبلش با سفیر ترکیه در بغداد درباره بمباران مکرر خاک عراق از سوی هواپیما های ترکیه، سؤال کرده است؛ اما سفیر ترکیه با امتناع از پاسخ به سؤالات در این باره، سکوت کرده است.

وزیر دفاع عراق گفت: حدود چهار ماه پیش با سفیر ترکیه در بغداد دیدار و درباره پ. ک. ک مصاحبه کردم و از وی پرسیدم: آیا می پذیرد ما به مواضع داعش در داخل ترکیه حمله کنیم؟ اما وی با خودداری از پاسخ به سؤالم در این باره، سکوت کرد.

جبوری تأکید کرد: ترکیه از شرایط دولت عراق و سرگرم بودن آن به جنگ با داعش سوء استفاده می کند.

گفتنی است که ترکیه علاوه بر عملیات موسوم به پنجه عقاب، هرازگاهی به بهانه هدف قرار دادن پ ک ک، شمال عراق را بمباران می کند.

براساس اعلام منابع عراقی، ارتش ترکیه بخش هایی از شمال عراق را اشغال کرده است. بین 600 تا 700 نیروی ارتش ترکیه در پایگاه بعشیقه در شمال عراق مستقر هستند که در 12 کیلومتری از مرکز شهر موصل مرکز استان نینوا واقع شده است.

منابع خبری عراقی پیش از این به نقل از یک مسئول بلندپایه ترکیه گفته بودند که آنکارا قصد احداث پایگاه های نظامی موقت بیشتری را در شمال عراق دارد.

مسئولان و دولت عراق تا به امروز بار ها اشغال مناطقی در شمال کشورشان از سوی ترکیه و نقض حاکمیت آن و نیز حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال این کشور به بهانه مبارزه با پ. ک. ک را محکوم کرده و خواهان انتها آن شده اند.

چندی قبل، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی عراق گفت: باید به ترکیه برای جلوگیری از دخالت هایش در خاک عراق فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه پرچم خود را بر فراز بخشی از خاک عراق بر افراشته و مواضع نظامی ثابتی در شمال کشور ما ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1218

به "سوء استفاده ترکیه از سرگرم بودن عراق به جنگ با داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده ترکیه از سرگرم بودن عراق به جنگ با داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید