سواحل مازندران تا بهار 1401 آزادسازی کامل می گردد

به گزارش مجله فیروزی، استاندار مازندران با بیان اینکه تا بهار آینده، سواحل استان در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: رئیس جمهور مصمم هستند آزادسازی سواحل سریعتر انجام گردد.

سواحل مازندران تا بهار 1401 آزادسازی کامل می گردد

به گزارش تسنیم، سید محمود حسینی پور در مورد ساحل خواری و عدم دسترسی مردم به سواحل در استان با اشاره به اجرای قاطع دستور رئیس جمهور در مورد آزادسازی سواحل گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه، امیدواریم حریم 60 متری سواحل تا بهار آینده کاملا آزاد گردد.

استاندار مازندران با بیان اینکه هرگونه دخل و تصرف در 60 متری ساحل، ممنوعیت قانونی دارد، اضافه کرد: با آزادسازی حریم 60 متری ساحل، امکان ایجاد تاسیسات حتی در قالب طرح های خدمات عمومی، تفریحی و گردشگری با ممنوعیت قانونی روبرو است.

حسینی پور به اشاره به اینکه تصمیم بر آزادسازی حریم 60 متری در دوره های گذشته نیز مطرح شد که بخشی از آن آزاد شد و بخشی از آن آزاد نشد، اعلام نمود: البته اکنون 92 درصد از حریم 60 متری سواحل استان آزاد شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران توضیح داد: مشکل مردم حریم 60 متری نیست، بلکه بخش اعظمی از پلاژ های دولتی است که ماده 23 قانون خدمات کشوری، ایجاد هرگونه مهمان سرا، مجتمع های رفاهی، مسکونی و تجاری در حریم 60 متری را ممنوع نموده است و این مشکل، مانع از حضور مردم در سواحل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه حتما این موضوعات را مجدانه پیگیری خواهیم کرد و تمامی سواحل استان تا بهار سال جاری آزادسازی می شوند گفت: پیشنهادی هم به رئیس جمهوری ارائه شد که؛ دستور صادر نمایند تا بتوانیم پلاژ های دولتی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا همه مردم بتوانند از حریم ساحل استفاده نمایند.

حسینی پور با اشاره به اینکه رئیس جمهور مصمم هستند آزادسازی سواحل سریعتر انجام گردد تاکید نمود: ما هم به عنوان مجری، موظف به اجرای دستورات ایشان هستیم و با قاطعیت این موضوع را پیگیری می کنیم و بخش خصوصی هم موظف است حریم سواحل را در اختیار مردم قرار دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1853

به "سواحل مازندران تا بهار 1401 آزادسازی کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل مازندران تا بهار 1401 آزادسازی کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید