شایعه مشاهده ویروس کرونا در کردستان تکذیب شد

به گزارش مجله فیروزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: انتشار بعضی خبر ها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ویروس کرونا در استان کذب محض است.

شایعه مشاهده ویروس کرونا در کردستان تکذیب شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام شرایط هشدار از سوی سازمان دنیای بهداشت، بعضی از ادمین های کانال ها خبری در فضای مجازی به دنبال شایعه پراکنی، تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده بوده و می خواهند از این طریق مخاطبان و دنبال کننده های صفحات و کانال های خود را افزایش دهند در حالی که واقعیت چیز دیگر است.

ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه تا به امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: درج بعضی خبرها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به این ویروس، شایعه است.

وی اضافه نمود: انتشار این خبرها در فضای مجازی استان کذب محض بوده چراکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کردستان گزارش یا مشاهده نشده است.

قادری گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی کامل جهت مواجهه، شناسایی و درمان موارد احتمالی این بیماری را داشته و شهروندان نگرانی خاصی در این رابطه نداشته باشند.

لازم به ذکر است؛ کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا نموده و در حال گسترش در سطح دنیا است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها یا گلو فوقانی می گردد؛ علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می تواند تا دو روز ادامه یابد، با دوری از افراد بیمار، می توان تا اندازه ای خطر ابتلا به این ویروس را کاهش داد.

از تماس دست ها با چشم، بینی و دهان باید خودداری گردد. شستن دست ها با آب صابون، حداقل به مدت 20 ثانیه هم از جمله توصیه های متخصصان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 632

به "شایعه مشاهده ویروس کرونا در کردستان تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه مشاهده ویروس کرونا در کردستان تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید