شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بیمه ای برخوردار می شوند

به گزارش مجله فیروزی، تسهیلات بیمه ای با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان عرضه می گردد.

شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بیمه ای برخوردار می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته حمایتی مصوب شده برای تسهیل امور جاری شرکت های دانش بنیان به تدریج توسعه یافته است. تسهیلات بیمه ای یکی از مواردی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان عرضه می گردد.

تسهیلات ایجاد شده در حوزه بیمه، موارد و حوزه های مختلفی را در بر می گیرد. بر اساس تفاهم نامه ای که پیش از این، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه دولتی متولی این حوزه، منعقد شد، شرکت های دانش بنیان حائز شرایط، برای قرارداد های مرتبط با فعالیت دانش بنیان خود، از معافیت اعمال ضریب حق بیمه قرارداد ها برخوردار می شوند.

بخگرددگی جرائم بیمه تأمین اجتماعی، یکی دیگر از تسهیلاتی است که برابر قانون، در این زمینه برای شرکت های دانش بنیان دارای شرایط در نظر گرفته می گردد. بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین احتیاج های کشور، سازمان تامین اجتماعی می تواند نسبت به بخگرددگی جرائم خارج از اختیار کارفرمایان اقدام کند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از آنالیز درخواست ها، شرکت های مورد تایید را به نهاد معین شده معرفی می نماید.

مشاوره

شرکت های دانش بنیان همچنین از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهاد های همکار، مشاوره بیمه تامین اجتماعی دریافت می نمایند. مشاوره در این حوزه بخش های مختلفی را در بر می گیرد. مشاوره پیرامون کلیه قوانین کاروتامین اجتماعی و تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی، بخشی از این خدمت است. همچنین شرکت های تامین اجتماعی در زمینه آنالیز قرارداد ها ازنظر بیمه و حضور در جلسات هیات های حل اختلاف به عنوان نماینده، مشاوره دریافت می نمایند.

بیمه نامه

براساس تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با چند شرکت بیمه ای، شرکت های دانش بنیان حائز شرایط می توانند برابر قوانین و آیین نامه ها از بعضی تسهیلات در زمینه اخذ بیمه نامه های مختلف بهره مند شوند. بیمه های مسئولیت، بیمه اشخاص ثالث، بیمه های مهندسی و بیمه های آتش سوزی و سرقت از جمله بیمه نامه های است که شامل این خدمت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 695

به "شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بیمه ای برخوردار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بیمه ای برخوردار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید