عملیات ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس ژانویه 2020 شروع می گردد

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنه اورتمان معاون سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه روز پنج شنبه با اعلام شروع عملیات ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز از ماه میلادی آینده، هدف از اجرای این عملیات را تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس مطرح کرد و گفت که این عملیات با گشت زنی یک فروند ناو جنگی فرانسه در منطقه شروع می گردد.

عملیات ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس ژانویه 2020 شروع می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اورتمان در ادامه اضافه نمود: ناو کوربِی از شروع سال نو میلادی (2020) در عملیات امنیت دریایی اروپا شرکت خواهد نمود.

لازم به ذکر است که دولت فرانسه پس از خودداری از شرکت در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس، بر تشکیل یک ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز پافشاری کرد.

در واقع، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان بیم آن دارند که در بحبوحه تشدید تنش ها میان تهران- واشنگتن، پیوستن این کشورها به ائتلاف آمریکا حامل پیامی اشتباه برای طرف ایرانی باشد.

دولت فرانسه اعلام نموده است که حدود ده کشور اروپایی و غیراروپایی به این ائتلاف دریایی می پیوندند. بنا بر گزارش ها، فرانسه از پایگاه دریایی خود واقع در خاک امارات متحده عربی به عنوان مرکز فرماندهی این ائتلاف استفاده خواهد نمود.

تاکنون تنها کشورهای هلند و دانمارک پیوستن خود به این ائتلاف اروپایی را تأیید کردند. اورتمان می گوید که یک فروند ناو و یک فروند بالگرد هلند از ماه فوریه عملیات خود در منطقه را شروع می نماید. یک فروند کشتی متعلق به دانمارک نیز در فصل پاییز سال آینده به این ائتلاف خواهد پیوست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 479

به "عملیات ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس ژانویه 2020 شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس ژانویه 2020 شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید