غلامی: بخشنامه هایی برای کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان تصویب شده است

به گزارش مجله فیروزی، وزیر علوم گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان، بخشنامه ها و مقررات لازم تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

غلامی: بخشنامه هایی برای کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان تصویب شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید، گفت: استفاده از فناوری های ارتباطی در فضای مجازی از اهم برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه استمرار آموزش در کشور است.

وی، در این جلسه گفت: در شرایط فعلی و با توقف آموزش حضوری بر اساس نظرات مدیران بهداشتی کشور، ادامه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان الزامی است.

وزیر علوم اضافه نمود: با توجه به شرایط ایجاد شده، دانشگاه ها و مراکز آموزشی کوشش کردند تا استمرار خدمات آموزشی و ارتباط آموزشی با دانشجویان حفظ گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: استفاده از فناوری های ارتباطی در فضای مجازی از اهم برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه استمرار آموزش در کشور است.

غلامی گفت: حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان، سر لوحه برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با در نظر دریافت این موضوع مهم، برنامه ها اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: باید دستورالعمل های صریح و موثر در زمینه برنامه های مورد نظر، هرچه سریع تر تدوین و اجرایی شوند.

وزیر علوم، ادامه داد: حدود 50 دانشگاه و مرکز آموزشی توانسته اند تا حدود 90 درصد از آموزش های نظری خود را بر بستر فضای مجازی ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: حدود 60 درصد از اساتید توانسته اند تا نیمه فروردین، کلاس های جبرانی خود را در فضای مجازی برگزار نمایند.

وی اضافه نمود: البته برخی از دانشجویان و مراکز آموزشی، امکانات و ظرفیت لازم برای برگزاری آموزش مجازی را ندارند، ولی با یاری های فناوری اطلاعات سعی شده تا این کمبود ها رفع شوند.

غلامی ادامه داد: دانشگاه پیغام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه از توفیقات خوبی برخوردار بوده اند.

وزیر علوم، بیان کرد: دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی هم توانسته اند در فضای مجازی خدمات خود را ارائه دهند و برخی از این دانشگاه ها با استفاده از نرم افزار های مخصوص خود وارد این حوزه شده اند.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط ایجاد شده و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان، بخشنامه ها و مقررات لازم تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 791

به "غلامی: بخشنامه هایی برای کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان تصویب شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: بخشنامه هایی برای کاهش اضطراب و نگرانی دانشجویان تصویب شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید