فرانسه معافیت سران طالبان برای محدودیت سفر را تمدید کرد

به گزارش مجله فیروزی، سفارت فرانسه در کابل بیان کرد که پاریس با تمدید برطرف محدودیت های سفر 11 نفر از سران طالبان موافقت نموده است.

فرانسه معافیت سران طالبان برای محدودیت سفر را تمدید کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سفارت فرانسه در کابل اظهار داشت که با هدف موفقیت و فرصت دهی به مذاکرات صلح، فرانسه با تمدید معافیت 11 نفر از سران طالبان از محدودیت های سفر توسط سازمان ملل و شورای امنیت موافقت نموده است.

بیانیه تصریح می نماید که این اقدام نباید بی قید و شرط صورت گیرد و نرم شدن یا برداشتن تحریم ها باید با تعهد واقعی آنها برای صلح در ارتباط باشد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به این خبر آن را اقدامی بسیار مهم بسوی صلح پایدار خواند.

صدیقی در توئیتی نوشت: طالبان باید از خشونت دست بردارند و با دولت افغانستان وارد مذاکرات مستقیم شوند.

در توافق آمریکا و طالبان که 10 اسفند سال گذشته در قطر به امضا رسید نیز آمده است که با شروع مذاکرات بین الافغانی، آمریکا بازنگری درباره تحریم های فعلی و فهرست پاداش ها علیه اعضای طالبان و برطرف تحریم ها علیه این گروه را تا 6 شهریور ماه سال 1399 شروع خواهد نمود.

آمریکا همچنین متعهد شده است که با شروع مذاکرات بین الافغانی، واشنگتن تعامل خود را با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و افغانستان برای حذف اسامی اعضای طالبان از فهرست تحریم های این سازمان تا 9 خرداد ماه شروع می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 916

به "فرانسه معافیت سران طالبان برای محدودیت سفر را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه معافیت سران طالبان برای محدودیت سفر را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید