قیمت نفت اوپک تا 12 دلار کاهش یافت

به گزارش مجله فیروزی، قیمت سبد نفتی اوپک، زخمی از دعوای عربستان و روسیه و پس از آن شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها و کاهش تقاضا، تا 16 دلار هم پایین آمده بود که با امید به زنده شدن دوباره توافق اوپک تا 23.48 دلار بالا رفت.

قیمت نفت اوپک تا 12 دلار کاهش یافت

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، قیمت نفت خام در دنیا در روز پنج شنبه تحت تأثیر تنش ها در منطقه خاورمیانه، اقدام اوپک پلاس برای کاهش فراوری و نیز تعهد دولت ها برای اجرای محرک های مالی برای کاهش اثرات ویروس کرونا افزایش یافته بود.

قیمت سبد نفتی اوپک، زخمی از دعوای عربستان و روسیه و پس از آن شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها و کاهش تقاضا، تا 16 دلار هم پایین آمده بود که با امید به زنده شدن دوباره توافق اوپک تا 23.48 دلار بالا رفت.

اما به دنبال منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا به علت پر شدن مخازن ذخیره سازی این کشور که سبب شد تا تاجران به جای دریافت پول از خریداران، مبلغی نیز به آنها پرداخت هم بکنند، بازارهای نفتی به شدت پرنوسانشد.

هرچند نفت اوپک با نفت برنت قیمت گذاری می گردد اما این اتفاق بر این نوع نفت نیز تاثیر گذاشت و هر بشکه سبد نفتی اوپک در 20 آوریل برابر با اول اردیبهشت 14.19 دلار فروخته شد.

* کمترین قیمت سبد نفتی اوپک

با این حال، کمترین قیمت نفت اوپک تا به امروز در روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) برابر با 12.22 دلار در هر بشکه رقم خود.

پیش از این، کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در امسال میلادی در روز پنج شنبه (13 فروردین) با 10 دلار و 44 سنت افت به 16.87 دلار در هر بشکه رسیده بود. این قیمت، کمترین رقم از زمان معرفی سبد نفتی اوپک در سال 2005 به شمار می رفت. سبد نفتی اوپک در 16 ژوئن 2005 با نفت های نفت سنگین ایران، صحرای الجزایر،گیراسول آنگولا، دجنو کنگو، زفیرو گینه و رابی لایت گابن معرفی گردید.

نفت های عراق کویت، لیبی، نیجریه، عربستان، امارات، نیجریه و ونزوئلا نیز به آن اضافه شدند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 817

به "قیمت نفت اوپک تا 12 دلار کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت اوپک تا 12 دلار کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید