ماکرون خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان است

به گزارش مجله فیروزی، رئیس جمهور فرانسه رهبران سیاسی در لبنان را به تشکیل دولتی تکنوکرات که قادر به اجرای اصلاحات باشد، ترغیب کرد.

ماکرون خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان است

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طی سفر اخیر خود به لبنان بعد از انفجار بندر بیروت پیغام خود را درباره لزوم تشکیل دولت تکنوکرات به رهبران سیاسی لبنان داد.

این منبع دیپلماتیک گفت: در ابتدا دولتی خواهد بود که مأموریت آن انجام اصلاحات فوری است. دولت تکنوکرات می تواند اصلاحات را انجام داده و رساندن یاری های فوری به دست ساکنان را مدیریت کند.

ماکرون می خواهد از احتیاج لبنان به یاری برای بازسازی به عنوان عاملی برای تشویق طوایف لبنانی به انتخاب اداره جدید با حضور شخصیت های تکنوکرات استفاده کند.

بیشتر اعضای دولت مستعفی لبنان از تکنوکرات ها بود اما بیشترشان از سوی رهبران طوایف نامزد شده بودند.

هزینه بازسازی بیروت به 30 میلیارد دلار می رسد که موجب ورشکستگی کامل این کشور می گردد. یک منبع در وزارت دارایی فرانسه گفت: لبنان باید از این فرصت طلایی استفاده کند.

کوشش ها برای سوءاستفاده از احتیاج اقتصادی لبنان در جهت اعمال فشار برای تشکیل رهبری سیاسی جدید احتمالا چالش های بزرگی را به وجود می آورد.

ماکرون در جریان سفرش به لبنان تأکید کرد که ارائه یاری های اضافی بین المللی به لبنان در گرو انجام اصلاحات است.

یک منبع سیاسی برجسته در لبنان گفت: از زمانی که ماکرون به اینجا آمده به گونه ای برخورد می نماید که گویی رئیس جمهور لبنان است.

وی گفت که او تماس هایی با احزاب و طوایف مختلف و گروه های خارجی دارد.

این منبع اضافه نمود: این مسئله بدی نیست چراکه هیچ کسی این نقش را انجام نمی دهد. هیچ فردی به فرد دیگر اعتماد ندارد.

یک منبع سیاسی دیگر گفت که حزبش از رسیدن به توافقی برای تشکیل دولت حمایت می نماید؛ دولتی که بتواند از پویایی بین المللی استفاده کند.

این منبع هشدار داد: فرایند تشکیل دولت به کندی انجام خواهد شد. ما به هیچ وجه به تشکیل دولت نزدیک نیستیم. این مسئله همچنان دور از دسترس است.

یک منبع دولتی مدعی شد: ماکرون می خواهد سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان ریاست دولت تکنوکرات را در دست بگیرد اما میشل عون، رئیس جمهور و احزاب مسیحی مخالفند.

منبع سیاسی مذکور گفت: مشارکت همگان مهم است اگر آمریکایی ها از صحنه کنار بفرایند و بخواهند کارشکنی نمایند حتما این کار را خواهند کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 990

به "ماکرون خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید