مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما دربیش از 35 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: سطح نخلستانهای آلوده به سوسک سرخرطومی خرما 35 هزارو 816 هکتار شناسایی وتعداد 5300 اصله نخل خرمای آلوده پانسمان شد.

مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما دربیش از 35 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگاران غلام حسین تیموری در جریان بازدید رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از مدیریت و کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما در نخلستان های شهرستان مرزی میرجاوه گفت: بمنظور کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما از ابتدای سال جاری تا به امروز کار ردیابی این آفت در سطح 82 هزار و 352 هکتار در سطح استان به انجام رسیده است.

وی توضیح داد: آفت خطرناک سوسک سرخرطومی خرما حدود 30 سال پیش از کشور پاکستان وارد استان شد این آفت به وسیله زخم های ایجاد شده روی تنه درخت وارد نخل می شود وبتدریج با تغذیه از مغز درخت باعث مرگ نخل می شود.

تیموری قرنطینه رامؤثرترین شیوه مبارزه برشمرد وافزود: جلوگیری از جابجایی وانتقال پاجوش، تنه جوش و سایر اندام گیاه راه های کنترل اولیه می باشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان عمده خسارت سوسک سرخرطومی به باغات را در مرحله لارو یا همان نوازد کرمی شکل عنوان نمود وگفت: هرس اصولی در ماههای سرد سال یکی از روشهای موثر در جلوگیری از آلودگی درختان بوده و در صورت مشاهده آفت می بایست نخل آلوده را با گاز فسفید آلومینیوم و پیچیدن پلاستیک دور تنه نسبت به تیمار و ضدعفونی آن اقدام نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1345

به "مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما دربیش از 35 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما دربیش از 35 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید