مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی وحرفه ای صادر شد

به گزارش مجله فیروزی، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی حرفه ای از سوی دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم صادر شده است.

مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی وحرفه ای صادر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی وحرفه ای، رضا زنگنه، معاون پژوهش و فناروی دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم عقد تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مراکز رشد این دانشگاه، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای، حدود 200 هزار دانشجو و 160 در مقطع کاردانی و کارشناسی یک ابر دانشگاه در سطح وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه کارآفرین و یک دانشگاه آموزشی بر پایه مهارت است؛ بنابراین این دانشگاه در کشور بی نظیر است، اضافه کرد: از سه سال پیش مجوز سه مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای صادر شده بود که با تغییرات مدیریتی در این دانشگاه مجوز 31 مرکز رشد برای 31 استان اخذ شد.

زنگنه تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان، تجاری سازی محصولات و ایده های مبتنی بر فناوری، راهنمایی پروژه های دانشجویی به محصولات فن آورانه و تحقق شعار دانشگاه یعنی دانشگاه کارآفرین را از جمله اهداف راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح نمود.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه ما می خواهیم شعار دانشگاه کارآفرین را به عنوان یک سیاست در حوزه پژوهش دنبال کنیم و در جهت دانشگاه های نسل چهارم گام برداریم، اضافه کرد: یکی از اهداف ما در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم راه اندازی مراکز رشد در این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدل مراکز رشد دانشگاه فنی حرفه ای براساس ماموریت های این دانشگاه تعریف شده اظهار کرد: مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی حرفه ای توسط دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم صادر شده که این مراکز امروز به طور کامل و رسمیت پیدا می نماید.

زنگنه با بیان اینکه 12 آئین نامه، کاربرگ و دستورالعمل برای مراکز رشد دانشگاه فنی حرفه ای تعریف شده، توضیح داد: دانشگاه فنی حرفه ای یک دانشگاه نوپا است، ولی از لحاظ دانشکده ای دارای سبقه 50 ساله است به همین دلیل تمام آئین نامه های آن بازنگری شده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای توضیح داد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین این دانشگاه و دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ملاک تداوم فعالیت مراکز رشد و همچنین صدور مجوز های جدید بستگی به عملکرد مراکز رشد دارد که امیدواریم با عملکرد خوب مراکز بتوانیم این مراکز را به تمام استان ها تعمیم دهیم.

وی اظهار کرد: زمان مجوز های صادر شده برای مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای دو سال است و در این مدت کارگروه هایی از وزارت علوم به صورت سرزده از این مراکز بازدید و آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهند. همچنین طبق تفاهم نامه 80 درصد شرکت هایی که در کانون های خلاقیت، شکوفایی و نوآوری مستقر می شوند باید وابسته به دانشگاه فنی و حرفه ای باشند و تنها بیست درصد از شرکت های خارج از دانشگاه می توانند در این کانون ها مستقر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 328

به "مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی وحرفه ای صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز راه اندازی 15 مرکز رشد دانشگاه فنی وحرفه ای صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید