مقتدا صدر خواستار ادامه اعتراضات شد

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا نوشت: سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در واکنش به تصمیمات اصلاحی امروز مجلس عراق برای تحقق خواسته های معترضان، گفت که این تصمیمات فعلا صوری است و باید اعتراضات را ادامه داد و انتخابات زودهنگام برگزار شود

مقتدا صدر خواستار ادامه اعتراضات شد

صدر روز دوشنبه ساعتی پس از اعلام مصوبات جدید مجلس در تایید بسته اصلاحات دولت عادل عبدالمهدی جهت تحقق خواسته های معترضان، بیانیه ای صادر و خواستار آن شد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر در جلسه مجلس حضور یافته و برگزاری انتخابات زودهنگام زیر نظر سازمان ملل و در ظرف زمانی کوتاه را اعلام کند.

وی گفت که دولت تا زمانی برگزاری انتخابات خودهنگام تدابیر لازم را برای تغییر کمیسیون عالی انتخابات، قانون انتخابات و ارائه آن به مردم انجام دهد.

صدر همچنین تاکید کرد که در انتخابات یاد شده هیچ کدام از احزاب کنونی نباید شرکت کنند، مگر حزبی که مردم بخواهند.

وی همچنین خطاب به تظاهرکنندگان خواسته که فریب مصوبات مجلس را نخورند چون - به تعبیر او - همه این مصوبات تا وقتی به اقدامات قانونی مناسب منجر نشود، صوری است و پیگیرد مفسدان اقتصادی را نیز در بر ندارد.

مجلس عراق امروز مجموعه ای از اقدامات اصلاحی برای تحقق مطالبات معترضان را تصویب کرد که از جمله آن تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی ظرف چهار ماه، انحلال شوراهای استانی و شهری و نواحی، لغو امتیازات آوارگان رفحاء، لغو امتیاز روسای سه گانه (رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس مجلس، کنندگان مجلس، مدیران بلندپایه و لغو قانون دریافت حقوق از چند منبع می باشد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 400

به "مقتدا صدر خواستار ادامه اعتراضات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدا صدر خواستار ادامه اعتراضات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید